Her yeni teknolojiden beklentimiz hayatımıza olumlu bir katkı sağlamasıdır. Genel anlamda bakıldığında bu beklenti, yerinde bir beklentidir ve bugüne kadarki hemen tüm teknolojik gelişmeler bu beklentilerimizi karşılar niteliktedir. Aynı IP teknolojisinde olduğu gibi.
Ancak her teknoloji, bizlere bir takım faydalar sunabilmek için bazı altyapı yatırımları yapmamızı gerekli kılar. Örneğin: Cep telefonu üzerinden İnternete bağlanmak için, bunu destekleyecek bir cep telefonu almalı ve bir operatörün 4.5G abonesi olmalıyız.
Karel Bulut Santral sayesinde yatırım maliyeti olmadan, abonelik sistemi ve uygun görüşme maliyetleri ile yeni nesil bir iletişim sistemi kullanabilirsiniz.
IP telefon santralları da bize pek çok kolaylıklar ve yeni nesil iş yapış olanakları sağlar.
Konvansiyonel telefon santralları, kendilerine özgü kablaj gereksinimi olan ve sadece kendisi için hazırlanmış tesisatı kullanan santrallardır. Bu açıdan bakıldığında iletişim kalitesi, hazırlanan bu özel tesisatın kalitesi ile direkt ilintilidir. Bir kez bu tesisat iyi hazırlandığında, santralınızdan alacağınız performans da sabit bir düzeyde tatmin edici olacaktır.
IP telefon santrallarına bu açıdan baktığımızda ise iş kolay fakat biraz daha detaylıdır. IP santralların en büyük avantajlarından birisi - ama buna rağmen en çok dikkat edilmesi gereken özelliklerinden birisi-, santral için ayrıca bir tesisat hazırlanmasına gerek olmamasıdır. IP telefon santralları halihazırda var olan veri ağını (bilgisayar ağını) kullanır. Bu nokta oldukça kritiktir. Çünkü var olan veri ağları genellikle ses ve görüntü (video) iletişimi düşünülmeden, veri iletişimini belli bir kalitede sağlamak üzere oluşturulmuştur. Ne var ki, bilgisayarlar arasındaki iletişimde birkaç saniyelik gecikmeler veya kopmalar kullanıcılar tarafından hissedilmezken, ses/görüntü iletişimi gerçek zamanlı bir iletim olduğundan bu tip gecikmeler veya kopmalar iletişimde kalite sorunlarına neden olabilirler. Bu da konvansiyonel santraldan aldığı verimi, IP santraldan alamayan kullanıcılar için moral bozucu bir durumdur, çünkü daha iyi bir teknolojiye yatırım yapılmıştır ancak eskisi kadar kaliteli iletişim sağlanamamaktadır. Bu tip olumsuzluklara mahal vermemek için IP santral yatırımı yapılırken aşağıdaki konuların gözden geçirilmesinde fayda olacaktır:
- QoS özelliği mevcut ağda istenen paketlerin öncelikli olarak iletilmesi sağlayan bir yapıdır. Eğer kullanılan “switch”ler (veri anahtarları) bu özelliği destekliyorsa, santral kurulumundan sonra ses paketleri önceliklendirilerek olası sorunların önüne geçilebilir.
- VLAN özelliği, kurulacak santral ve IP telefonların sanal olarak ayrı bir ağa alınmasını sağlayacağından bilgisayarlar arasındaki iletişimde bir sorun olduğu durumda, santral servislerinin asgari düzeyde etkilenmesini sağlar.
- NAT yapısı, yani dış dünyadan bir modem/güvenlik duvarı aracılığıyla santral hizmetlerinden faydalanmak, için kullanılan ekipmanlar mutlaka “port yönlendirme” özelliklerini destekliyor olmalıdır.
- Bant genişliği konusu, firmanın birbirinden uzak birimleri arasındaki ağ açısından dikkat edilmesi gereken bir konudur. Çünkü eğer ağ üzerinde çok yoğun veri akışı olabiliyorsa, bu akış veri hattının bant genişliğini tüketeceğinden, ses iletimi için gereken boş kanal bulunamayabilir, bu da ses kalitesinde sorunlara neden olabilir. Yani IP santral kullanımına kararı verilmeden önce mevcut yapının bant genişlikleri sorgulanmalıdır.
- IP santrallar uzaktan yönetilebilen santrallardır. Olası bir sorunun en hızlı şekilde halledilmesi için santrala uzaktan bağlanmak ve varsa sorunların anlaşılıp, çözümlenmesi mümkündür. Ancak bu durumun sağlanabilmesi için firma içinde kullanılan güvenlik duvarında santrale erişim için gereken “port yönlendirmesinin” yapılması gerekecektir.
- Firmanın İnternet bağlantısı bir DSL hat üzerinden yapılıyor ancak statik IP adresi tanımlı değil ise, bu durumda yatırım yapılacak santralın mutlaka STUN (IP adresi çözücü protokol) destekler olması gerekir.
- Bir bilgisayar günlük işlevlerini yerine getirirken, aslında donanım veya yazılımında oluşabilecek bir hatadan dolayı ağa sürekli büyük yoğunlukta veri yayını yapar durumda olabilir. Bu durum günlük çalışma ortamında hissedilmeyebilir, ancak sesli ya da görüntülü iletişim için aynı ağ kullanıldığında, yapılan bu yoğun yayın, iletişim servislerinin kalitesini olumsuz yönde etkileyebilir.
IP santral için temas kuracağınız Karel yetkili satıcınız, yukarda listelenen konularda bilgili ve tecrübelidir. Network altyapınızla ilgili kontrolleri yaparak gerekli bilgilendirmeyi yapacaktır.
Size en yakın Karel Yetkili Satıcıları >
Herhangi bir fiziksel kurulun gerektirmeyen IP santral kullanmak için; Karel Bulut Santral (Sanal Santral)
Bu Yazıyı Okuyanlar, Bunları da Okudu:
Neden Karel Bulut Santral? Hakan Uzuner Anlatıyor
BT Danışmanlarının Dikkat Etmesi Gereken 5 Nokta
Telefon Santralı Satın Alırken Bilmeniz Gereken 15 Kriter
IP Telefon Santralı Kullanmak İçin 10 Neden