SIP (Session Initiation Protocol) IP iletişim sistemlerinde kullanılan yaygın ve popüler iletişim protokolüdür. Geçmişte ilk olarak VoIP ağ geçitlerinde, IP telefon cihazlarında ve IP telefon santrallarında tanıştığımız bu protokol günümüzde Tümleşik İletişim kavramının ağırlık kazanması ile çok daha önemli roller oynamaya başladı.
Artık SIP tabanlı bir Tümleşik İletişim sisteminin desteklediği özellikler, sistemde kullanabileceğiniz SIP destekli farklı uygulamalar ve donanımlar sayesinde değişik boyutlar kazanabiliyor. Örneğin video konferans çözümleri, güvenlik görüntüleme ve alarm sistemleri ile entegrasyon, masaüstü uygulamaları ile entegrasyonlar gibi çözümlerin hepsi çeşitli SIP uygulamaları ile sağlanabiliyor. Sizlere bilgi verebilmek için bu konuda 3 bölümden oluşan bir yazı dizisi hazırladık ve ilk bölümü video konferans sistemlerine ayırdık.
Video Konferans Sistemleri ve Tümleşik İletişim Çözümleri - Bölüm1
SIP destekli bir konferans sistemini Karel Tümleşik İletişim Çözümleri ile entegre etmek oldukça kolaydır. Yapılması gereken her bir video konferans sistemi için birer kullanıcı hesabı oluşturmak ve sistemleri birer uç nokta cihazı gibi bu kullanıcı bilgileri ile SIP sunucusuna kaydetmek. Bu sayede sistemdeki herhangi bir IP telefondan veya harici hatlardan video konferans sistemi sesli aranabilecektir.
SIP cihazlarda video desteği de varsa (yani başka bir video konferans sistemi, bir video telefon veya video destekli bir softphone kullanılıyorsa) kolaylıkla görüntülü görüşme/konferans yapılabilmektedir. Üstelik Karel tümleşik iletişim sistemi aradaki medyaya müdahale etmediği için görüşmenin kalitesi uç noktalardaki cihazların destekleyebildiği en yüksek kalitede gerçekleştirilecektir. Yani her iki nokta da HD destekli uç birim çözümleri kullanılıyorsa kolaylıkla HD video görüşmesi yapılabilir.
Kurumun ihtiyacına göre çözüm içerisinde Çoklu Konferans Ünitesi (MCU) de kullanılmışsa birden fazla video ve ses destekli cihazın MCU’yu araması ile çoklu konferans yapılabilir.
Örneğin; iki toplantı odası arasında video konferans cihazları ile toplantı gerçekleştirilirken, kullanıcıların aynı anda masaüstü video telefon, uzak bilgisayar üzerinde çalışan softphone (örneğin Karel YT500) ve cep telefonlarındaki mobil uygulamalar ile toplantıya görüntülü ve sesli olarak katılmaları sağlanır.
Karel ürün gamında bulunan video konferans ürünlerini yukarıda açıklanan senaryolarda kullanılmak üzere projelerde kurumlara sunmaktayız. Uç noktalarda ise Karel YT500 softphone’lar ve VP116 görüntülü telefonlar çözüm bileşenleri olarak kullanılabilmektedir. Fakat başka marka cihazlar da (örneğin Polycom, Sony video konferans cihazları) aynı şekilde video konferans entegrasyonu için video konferans sistemi veya uç nokta cihazı olarak kullanılabilmektedir.
Bizce kurumların Tümleşik İletişim uygulamalarında dikkat etmeleri gereken noktalardan biri de kullanmayı planladıkları Tümleşik İletişim çözümünün kuruma açıkladığımız şekilde çözüm ve marka özgürlüğü sağlayabiliyor olmasıdır.
Yazının ikinci bölümünü okumak için tıklayınız.
Yazının tamamını okumak için tıklayınız.
Bu Yazıyı Okuyanlar, Bunları da Okudu:
İletişim Sistemlerinde Cihaz Yönetimi
Tümleşik İletişimde Olmazsa Olmazlar
SIP AKS; Her an Her Yerde Evinizdeymiş Gibi…