Bu yazıyı okuyan hemen herkesin bildiği gibi iletişim artık sadece sesten ibaret değil. Tümleşik iletişim çözümleri sayesinde artık kurumlar telefon, sesli mesaj, anlık mesajlaşma, faks, konferans, görüntülü iletişim gibi pek çok farklı iletişim sistemini birbirlerine entegre edebiliyorlar ve iletişimi çalışanları için çok daha kolay hale getirebiliyorlar.
Bu yazıda yeni nesil tümleşik iletişim (unified communications) sisteminin başka bir avantajından bahsetmek istiyorum. Bu sistemin yönetim tarafındaki en önemli farklılıklarından birisi; standart sunucular üzerinde çalışmasıdır. Sistemin tercih edilmesinin nedenlerden birisi Bilgi Teknolojileri Departmanlarının yazılım tabanlı bu çözümleri kendilerine yakın hissetmeleridir.
Birden fazla sunucuya gerek var mı?
Günümüzde pek çok BT departmanı kurumlarındaki gereksiz sunucu yoğunluğundan kurtulabilmek için sanallaştırmayı tercih etmektedir. Bu sayede standart bir kurumun kullandığı aşağıda örnekleri verilen pek çok standart sunucu yerine tek bir sunucu sistemi kullanılabilmektedir:
- Windows sunucuları (Active Directory, DNS gibi servisler için)
- E-posta sunucuları
- CRM uygulama sunucuları
- Test ve özel uygulama sunucuları
- Web sunucuları
Bu şekilde donanım gereksinimi düşürülerek hem donanım sorunlarına karşı daha esnek çözümler üretilebiliyor hem de çok daha az iş gücü ile farklı sistemlerin ayakta tutulabilmesi sağlanabiliyor.
Aslında sanallaştırmaya geçmek düşündüğünüzden çok daha kolay şekilde aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilebiliyor (fakat senaryoya göre çok daha karmaşık olabileceğini de unutmamak gerekir.)
- Yeterli sistem özelliklerini destekleyen bir sunucuya sahip olmak
- Uygun (VMware veya Microsoft Hyper-V gibi) sanallaştırma platformlarından birini tercih etmek ve sunucunun üzerine gerekli uygulamayı kurmak,
- Ardından istediğiniz işletim sistemlerini ve uygulamaları sanallaştırma uygulamasının arayüzünden sanal olarak kurmak.
İletişim sistemleri ve sanallaştırma
Yakın zamanda sanallaştırmanın getirdiği avantajları iletişim sistemine de entegre etmek isteyecek BT departmanları hızla artacaktır. Çünkü bu sayede donanıma en çok bağlı gibi görünen sistemlerden olan iletişim sisteminin tamamen donanım bağımsız hale gelmesi sağlanabiliyor.
Karel Tümleşik İletişim ve Çağrı Merkezi Çözümleri sanallaştırma desteği sunmaktadır. Bugüne kadar Türkiye’de ve dünyada yapılan birçok Tümleşik İletişim kurulumu sanal serverlar üzerinden başarıyla çalışmaktadır. Uygulama öncesinde desteklenen sanallaştırma platformları ve dikkat edilmesi gereken diğer hususlar hakkında ayrıntılı bilgi Karel teknik ekiplerince sağlanır.
Bu Yazıyı Okuyanlar, Bunları da Okudu:
Yazılım Tanımlı Sanal Veri Merkezi Mimarisi
Çağrı Merkezi Nedir? Ne Kazandırır?
NAS’lasak da mı Saklasak?