Ana içeriğe atla
En

BT Sorunları: Tüm Sistem Yöneticilerinin Anlayacağı 17 Sorun

BT Kariyer

BT Sorunları: Tüm Sistem Yöneticilerinin Anlayacağı 17 Sorun
BT departmanında çalışıyorsanız, mutlaka diğer insanların anlamadığı benzersiz sorunlarla ve zorluklarla karşılaşırsınız. Haydi biraz sorunlu kullanıcılardan, uzun saat çalışmalardan veya işte ne yaptığınızı anlamayan kişilerden konuşalım. Çünkü diğerleri sizin neler hissettiğinizi bilmiyor.

Evet, dünyadaki BT çalışanlarından birçoğu tam olarak neler yaşadığınızı biliyor. Bu yazımızda tüm BT çalışanlarının bildiği ortak teknoloji sorunlarının listesini çıkardık ve sadece sizin için paylaşıyoruz.

Şöyle bir düşünün, aşağıdaki BT sorunlarından kaç tanesiyle haşır neşir oluyorsunuz?

1) Bilgisayarla ilgili sorunları gidermek için işe gidersiniz, daha fazla bilgisayar sorununu gidermek için ise eve gidersiniz.
Bilgisayarla ilgili sorunları gidermek
2) Kısa mesaj travması: Bir sunucu uyarısı veya yeni bir “ticket” bildirimi olabilir mi?
Kısa mesaj travması
3) Bir temizlikçi değilsiniz ama her zaman kullanıcı kaynaklı BT sorunlarını temizlersiniz.
kullanıcı kaynaklı BT sorunları
4) Wi-Fi ve İnternet'in aynı şey olmadığını açıklamaktan bıktınız mı?
5) Kullanıcılar tarafından durdurulmamak için koridorlardan hızlı bir şekilde geçmeyi öğrendiniz mi?
6) “Single pane of glass”, “Cloud” veya “Big Data” ifadelerinin tekrar tekrar yanlış kullanılması durumunda kahrolursunuz.
Single pane of glass”, “Cloud” veya “Big Data”
7) Tek kelime: “Malware”
Malware
8) İki kelime: Çıktı alamıyorum!
Çıktı alamıyorum
9) Üç kelime: Çözülemeyen, karmaşık kablolar
Çözülemeyen, karmaşık kablolar
10) Dört kelime: Hesap şifremi yeniler misiniz?
Hesap şifremi yeniler misiniz
11) Bir sürü, bir sürü kullanıcı hatası!
12) İnsanlardan cihazı tekrar açıp kapatmasını istemekten bıkarsınız (ama gerçekten işe yarıyor).
13) Teknikten anlamayanların (gerçekten hiç ışık yok) teknoloji hakkında konuşmalarının acısını hissedersiniz.
14) Fakat “geek” olmayan arkadaşlarınızı teknoloji jargonu ile korkutursunuz.
teknoloji jargonu
15) Sürekli hatırlatmalara rağmen, neredeyse hiç kimse “ticket” açmaz.
16) Telefon görüşmeleri, e-posta veya “ticket” ile sorunun hemen(!) çözülmesi beklenir.
17) Rahatlama? O da ne? Tatildeyken bile her an aranabilirsin.
Tatildeyken bile her an aranabilirsin
BONUS) Hala yeterince kişi “Sistem Yöneticileri Günü” hakkında bilgi sahibi değildir (Evet evet, Temmuz ayının son cuması olan).
sistem yöneticileri günü, sysadminday
Tüm BT sorunlarını çözemesek de, elimizden geldiğince sizlere yardımcı olmaya çalışıyoruz. Karel ürün ve çözümleri ile sizlerin sorunlarını olabildiğince azaltmaya çabalıyoruz.

Sizleri seviyoruz, iyi ki varsınız…  
 
 
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
Sistem Yöneticisi Olmanın 18 Altın Kuralı
BT Envanter Yönetimi Nedir ve Faydaları Nelerdir?
Değişen İş Dünyasında BT Yöneticileri

Diğer Bloglar