BT departmanında çalışıyorsanız, mutlaka diğer insanların anlamadığı benzersiz sorunlarla ve zorluklarla karşılaşırsınız. Haydi biraz sorunlu kullanıcılardan, uzun saat çalışmalardan veya işte ne yaptığınızı anlamayan kişilerden konuşalım. Çünkü diğerleri sizin neler hissettiğinizi bilmiyor.
Evet, dünyadaki BT çalışanlarından birçoğu tam olarak neler yaşadığınızı biliyor. Bu yazımızda tüm BT çalışanlarının bildiği ortak teknoloji sorunlarının listesini çıkardık ve sadece sizin için paylaşıyoruz.
Şöyle bir düşünün, aşağıdaki BT sorunlarından kaç tanesiyle haşır neşir oluyorsunuz?
1) Bilgisayarla ilgili sorunları gidermek için işe gidersiniz, daha fazla bilgisayar sorununu gidermek için ise eve gidersiniz.
2) Kısa mesaj travması: Bir sunucu uyarısı veya yeni bir “ticket” bildirimi olabilir mi?
3) Bir temizlikçi değilsiniz ama her zaman kullanıcı kaynaklı BT sorunlarını temizlersiniz.
4) Wi-Fi ve İnternet'in aynı şey olmadığını açıklamaktan bıktınız mı?
5) Kullanıcılar tarafından durdurulmamak için koridorlardan hızlı bir şekilde geçmeyi öğrendiniz mi?
6) “Single pane of glass”, “Cloud” veya “Big Data” ifadelerinin tekrar tekrar yanlış kullanılması durumunda kahrolursunuz.
7) Tek kelime: “Malware”
8) İki kelime: Çıktı alamıyorum!
9) Üç kelime: Çözülemeyen, karmaşık kablolar
10) Dört kelime: Hesap şifremi yeniler misiniz?
11) Bir sürü, bir sürü kullanıcı hatası!
12) İnsanlardan cihazı tekrar açıp kapatmasını istemekten bıkarsınız (ama gerçekten işe yarıyor).
13) Teknikten anlamayanların (gerçekten hiç ışık yok) teknoloji hakkında konuşmalarının acısını hissedersiniz.
14) Fakat “geek” olmayan arkadaşlarınızı teknoloji jargonu ile korkutursunuz.
15) Sürekli hatırlatmalara rağmen, neredeyse hiç kimse “ticket” açmaz.
16) Telefon görüşmeleri, e-posta veya “ticket” ile sorunun hemen(!) çözülmesi beklenir.
17) Rahatlama? O da ne? Tatildeyken bile her an aranabilirsin.
BONUS) Hala yeterince kişi “Sistem Yöneticileri Günü” hakkında bilgi sahibi değildir (Evet evet, Temmuz ayının son cuması olan).
Tüm BT sorunlarını çözemesek de, elimizden geldiğince sizlere yardımcı olmaya çalışıyoruz. Karel ürün ve çözümleri ile sizlerin sorunlarını olabildiğince azaltmaya çabalıyoruz.
Sizleri seviyoruz, iyi ki varsınız…
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
Sistem Yöneticisi Olmanın 18 Altın Kuralı
BT Envanter Yönetimi Nedir ve Faydaları Nelerdir?
Değişen İş Dünyasında BT Yöneticileri