Hemen hemen tüm sektörden işverenler, şirketlerini veya söz konusu olan projelerini tanıtmak ve büyütmek için reklamın gücünü kullanırlar. Zira içinde bulunduğumuz yıllarda, birçok kategori için yaşanan yoğunluktan sıyrılarak hedef kitleye ulaşabilmenin tek yolu, reklam köprüsüyle mümkün...
Doğrudan hedefe yönelik reklam, mobil ve internet reklamları!
Aslında kısa bir süre öncesine kadar reklamlar, sadece fiziki ve TV yayını olarak algılanmaktaydı. Sokakta billboardlar, televizyonda ise yayın aralarını süsleyen reklamların yanında, uzun bir dönemdir web sayfalarını süsleyerek hitap ettiği kitleyi genişletiyor. Üstelik TV ve billboard üzerindeki reklamlara kıyasla internet reklam ajansları, doğrudan hedef kitleye yönelik reklamları düzenleyerek, hem reklam giderlerinden tasarruf sağlıyor, hem de doğrudan ilgili kitleye ulaşarak reklam verimliliğini arttırabiliyor. Oysa geleneksel reklamlarda, deyim yerindeyse “oltalama” reklam yapılmış oluyor. Bu reklamların kaç kişiye ulaştırıldığı görülebilirken, asıl önemli olan kimlere ulaşıyor olduğunu analiz etmek nispeten daha güç oluyor.
Bu bağlamda başta Google’ın AdWords servisi olmak üzere birçok yerli ve yabancı reklam ajansı, hitap ettiğiniz kişilere yönelik reklam gösterme oranını en üstte tutabilmeyi vaat edebiliyor. Ayrıca Facebook gibi sosyal mecralarda da belirlenen hedef kitleye ulaşacak reklamları yayınlamak oldukça kolay bir hal almış durumda.
Mobil cihazlardan internete erişim, bilgisayarları geçiyor!
Tüm bunların dışında, hepimizin hemen her alanda tecrübe ettiği üzere artık yayıncılık mobil alana kayıyor. Üstelik bu durum bir varsayımdan ziyade, Google gibi dev arama motorları tarafından titizlikle yapılan analizlere dayanıyor. Üstelik Google, mobiliteye o kadar önem vermeye başladı ki birkaç ay önce aktif ettiği yeni algoritmaya sahip sonuçlandırma yazılımıyla, artık mobil uyumlu olmayan sitelere müsamaha göstermeyeceğini açık bir şekilde belirtti. Öyle ki bu durum, doğrudan arama sonuçlarına yansıtılarak mobil uyumlu siteler için zorlama yapılmış olacak.
Elbette ki elektronik yayıncılığın mobil alana kayıyor olması, mobil reklam kavramını da ateşlemiş oldu. Masaüstü sanal reklamcılık için hazırlanan tüm reklam tipleri, mobil ile hoş ve verimli işler çıkartamamaya başladı. En nihayetinde ise hemen hemen her reklam ajansı mobil alana özgü reklamlarını geliştirme yoluna koyuldu. Bununla beraber birçok yerli reklam ajansı da, tüm hızıyla mobile özel reklam kategorilerini geliştirmeye devam ediyor. Durumun böyle olması doğrudan kurumsal reklam kavramına farklı bir boyut kazandırıyor. Zira mobil uygulamaların yanı sıra mobiliteye büyük değer verilerek hazırlanan yayın kanalları içerisinde, verimli reklamlar aracılığında kitlelere ulaşmak apayrı bir değer kazanmış oldu.
Mobil alana kayan kullanıcı yüzdelerinin bu denli yükselişte olmasını göz ardı etmek, hiç şüphesiz reklam verenleri boş yere harcamalara veya verimsiz kazanıma muhtaç bırakacaktır. Mobilitenin önemini tekrar vurgulamak için yine Google’ın verilerine bakacak olursak edinebileceğimiz bilgi; mobil kullanımın neredeyse masaüstü kullanıma yetiştiği, hatta önümüzdeki kısa vadede mobil kullanımın, masaüstü kullanımı geride bırakacağı şeklinde oluyor.
Özetle tekrar vurgulamak gerekiyor ki, hedef kitleye en verimli ve en doğru şekilde ulaşmanın yolu, 2015 yılı itibariyle daha çok interaktif ortamlardan geçiyor. Bu interaktif ortamların başında ise mobil alan konumlanıyor. Dolayısıyla reklam veren şirket veya bireylerin, reklam ajansları ile görüşmelerinde, mutlaka mobil alana yönelik özel çalışmalarla ilgili paragraflar açmaları gerekiyor.
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
Bilgisayarlar Tarihe mi Karışıyor?
Cep Telefonunuzu İş, İş Telefonunuzu Cep Olarak Kullanın
Ürününüzü Satmak için Aşmanız Gereken 4 Engel