IRV ilk olarak, önceden kaydedilmiş ses bilgi sistemleri ve menülerin bilgi ve seçeneklerini arayanlara sunmak için kullanılıyordu. Yantıların elde edilebilmesi için veri girişi telefon tuş takımı ile yapılıyordu. Modern IRV'de ise girdiler ve yanıtlar sesli tanımlama sayesinde sesli kelimelerle toplanıyor. IRV çözümleri ile kullanıcılar ihtiyaçları olan bilgiye banka hesapları, uçuş planlamaları, ürün özellikleri, film gösterim saatleri gibi bir çok konuda erişebilirler. Ayrıca giderek artan bir seyirde IRV çözümleri, otomatik aramalar vasıtasıyla anlaşmalar, günü geçmiş faturalar ve diğer kritik zamanlı aktiviteler için de kullanılmaktadır.
IRV çözümleri ile ilgili yazılım ve donanımlar IVR platformlarında sunulur. IRV plarformlar minumum düzeyde, kayıtları oynatma-durdurma ve tuş takımlı girdileri elde toplama işlemlerini sağlar. IRV platformları ayrıca arayanların konuşmalarını "ses tanımlama" ile girdi olarak alır, "metin seslendirme" ile metinleri arayanlara konuşma çıktısı olarak çevirir ve IVR aramalarını çağrı merkezindeki herhangi bir telefona yönlendirir.
IVR platformu üzerindeki çağrıların yanıtlanması ve kontrol edilmesi IVR uygulamaları tarafından gerçekleştirilmektedir. IVR uygulamaları, arayanları kayda alması, girdi toplaması ve arayanları diğer telefonlara transfer etmesi için IRV plaformlarını yönlendirmektedir. Ayrıca, IVR uygulamaları var olan back-end veritabanına ve uygulama sunucularına uğrayarak konuşma esnasında gerekli olan bilginin elde edilmesini sağlıyor. (Back- end sunucuları müşteri için gerekli olacak verinin bulunduğu yerdir)
Robot Operator (Auto-attendant / Digital Recepcionist)
Robot operator, sesli menü sisteminin telefon operator ya da resepsiyonistine gitmeden arayanları o an boş olan kullanıcıya yönlenmesi olarak tanımlanmaktadır. Bir arayana telefon sisteminde bir kullanıcı bulmak için dial-by-name dosyaları her zaman ulaşılabilirdir. Bu özellikte, kullanıcılar isimlerine göre listelenmişlerdir ve arayan bir tuşa basarak otomatik olarak daha önceden robot operatorün yönlendirilebilir olduğunu duyurduğu bir kullanıcıya aktarılır. Eğer kullanıcı uygun değilse, robot operator arayanı sesli mesaj bırakabilmesi için uygun olan sesli mesaj kutusuna yönlendirilir.
Robot operator sistemi insan operatorlere yardım ettiği, onların yerini aldığı ve gelen aramalar prosedürünü basitleştirdiği için iş dünyası için oldukça kullanışlı ve maliyet düşürücüdür.
Bunu Okuyan Bunları da Okudu:
VoIP Hizmet Kalitesini Sağlamak İçin 5 Adım
Türkiye'nin Global IT Raporundaki Yeri
CCTV Kameralarda Kapak Açıldı Uyarısı
< Bilgi Bankası