Teknolojiyle birlikte değişime uğrayan santralların da özellikleri gün geçtikçe gelişmeye devam ediyor. Geçmişte el ile kurulan çağrı hizmetleri, artık yerini kullanıcılarına basit ve ergonomik çözümler sunan, programlanabilir, modüler bir yapıya sahip santral sistemleri haline gelmeye başladı.
Programlanabilir yapısı sayesinde birçok kullanım kolaylığı sağlamasının yanında santralların değişmez özelliklerinin başında yönlendirme gelir. Santral yönlendirmeleri, kullanıcı isteğine ve santral sistemine bağlı olarak farklılık gösterir. Bazı santrallarda birkaç tuş ile santralda çağrı yönlendirme yapılabiliyorken bazı santrallarda ise, marka ve modele göre değişiklik gösterebilen santral yönlendirme kodları sayesinde yapılabilir.
Kullanıcı isteğine bağlı olarak gerçekleşen santral yönlendirmeleri; tüm çağrılar için, meşgul durumunda, ulaşılamama durumlarında yapılabilir. Bu durumlarda santral yönlendirmeleri yaptığınızda tarafınıza gelen tüm çağrılar ile telefonunuza cevap vermediğiniz veya telefonunuzun meşgul olduğu anlarda gelen tüm çağrılar, belirlediğiniz numaraya yönlendirilebilir. Telefonunuza cevap vermediğiniz durumlarda çağrı yönlendirme saniye bazlı (5-30 sn.) olabileceği gibi telefonun çalma miktarına (3-5) göre ayarlanarak başka bir aboneye yapılabilir.
Santral yönlendirme işlemini yaparken gelen çağrıları yönlendirebileceğimiz bir numaraya ya da aboneye ihtiyaç vardır. Çağrıları yönlendireceğiniz telefon numarası sabit hat olabileceği gibi cep telefonuna santral yönlendirme yapılabilmesi de mümkündür.
Santral yönlendirme iptali yapmak için yönlendirmede olduğu gibi iptalde de santralınızın marka ve modeline bağlı olarak santral yönlendirme iptal kodlarını kullanabileceğiniz gibi, mevcutsa telefonunuz üzerindeki kısayol tuşlarını kullanabilirsiniz. Günümüzde daha yoğun olarak kullanılan dijital ve IP telefonlarda bu işlem, cihazın üzerindeki yönlendirme tuşlarıyla kolay bir şekilde yapılabilir.
Daha fazla bilgi için;
< Bilgi Bankası