Ana içeriğe atla
En

Karel “Tanınmış Marka” Olarak Tescil Edildi

Karel LogoKarel, 26.11.2013 tarihli karar ile Türk Patent Enstitüsü( TPE) tarafından  “TANINMIŞ MARKA” olarak tescil edildi.
 
Yüzde yüz yerli sermaye ile kurulan Karel, haberleşme elektroniği alanında Türkiye’nin en gelişmiş Ar-Ge’sine ve dünya standartlarında üretim tesislerine sahip. Bugün Türkiye’nin 30’dan fazla ülkeye ürün ve teknoloji ihraç eden pazar lideri markası. Dünyanın bilinen ve güvenilen kurumlarından Brand-Finance'ın hazırladığı "Türkiye'nin En Değerli 100 Markası" listesindeki markalardan biri. Uluslararası araştırma raporlarına göre PBX sektrörünün en değerli markası, sektöründe Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Pazar  lideri. . Avrupa’nın en büyük 3, dünyanın en büyük 15 PBX üreticisinden biri, Türkiye merkezli en büyük bilişim üreticisi.
 
Bu değerlerine ”Tanınmış Marka” statüsü de eklenen Karel, ulusal ve global pazarda önemli bir saygınlık sağlarken, Karel markası geniş kapsamda koruma altına alınmış oldu. Bu tescil ile Karel’in, Tanınmış Marka olmanın gerektirdiği toplumun tüm kesimleri tarafından tanınmışlık, hatırlatmaya gerek kalmaksızın refleksif olarak çağrışım yapan marka olma özelliklerini taşıdığı resmen onaylanmış oldu.
 
Tanınmış Marka tescili; orijinal marka özelliği taşıyan, tüketici için bilinir olduğu kanıtlanan, pazar payı ve yıllık satış miktarı belirli bir seviyeye ulaşan, hizmet anlayışında kalite standardının sağlandığı markalara veriliyor. Bilinirliği, yaygınlığı,kalitesi kanıtlanmış markalara verilen bu tescil önemli bir statü simgesi.
 
Markanın tescilinin ve kullanımının tarihi, markanın kullanıldığı coğrafi alanın büyüklüğü, markanın ürettiği ürünlerin yıllık satış miktarları, markanın ulusal reklamlar için harcadığı bütçe, markanın ulusal basında ne kadar yer aldığı, markanın tanınmışlığına ilişkin yapılmış kamuoyu araştırmalarının sonuçları, marka sahibi firmanın ekonomik büyüklüğü, markanın sahip olduğu ürünün markayı refleks olarak çağrıştırması, markanın parasal değeri, markanın tanınmışlık düzeyi, markanın aldığı ulusal ya da uluslararası  ödüller gibi kriterlere sahip olan markalar uzun bir değerlendirmeden sonra bu ünvana layık görülüyor.
 
Tanınmış Marka koruması bir markanın tescil edildiği mal ve hizmetlerle bağlantısı ve ilgisi olmayan mal ve hizmetler için de korunmasını sağlayan mekanizma olarak tanımlanıyor.