Ana içeriğe atla
En

Boş Vakitlerinizi İyi Değerlendirmek; Kitap Önerileri

BT Kariyer

Kitap okuma bulut
Yaz mevsiminin yeni bittiği şu dönemi boşa harcamamak gerekiyor. Çünkü iş temposu yavaş yavaş artacak ve bir çok şeyi yapmak için vaktimiz olmayacak. Belki kitap okumak da bunlardan bir tanesi. Nispeten daha fazla boş vaktimiz olan şu günlerde, BT uzmanlarına önerebileceğim ve arşivlerinde yer etmesi gerektiğini düşündüğüm 3 birbirinden farklı kitap var;

Hacker AklıHacker'ın Aklı
Yazar: Tamer Şahin

1999 yılı; Türkiye bilgisayar kullanımına yeni yeni alışıyor. Tamer Şahin ise henüz 18 yaşında ve ülkenin en büyük servis sağlayıcısının sistemini çökertiyor ve böylelikle bilinen ilk hacker olarak kayıtlara geçiyor. Aynı zamanda da bu suçtan yargılanıp hüküm giyen ilk hacker oluyor. 20 yaşında bir bankanın web sitesini hacklemek ile yargılanıyor ancak delil yetersizliğinden beraat ediyor. 2002 yılında Bill Gates ve Steve Balmer arasında geçen e-posta yazışmalarını ifşa ediyor ve Microsoft Windows' un zayıf yönlerini ortaya çıkarıyor. Günümüzde ise kendi kurduğu firmasında bilgi güvenliği çözümleri geliştiriyor.
Üniversite derslerine, kitaplara, dizilere konu olan, hatta belgeseli yapılan Tamer Şahin, kendi tabiriyle "Türkiye'nin ilk bilgisayar korsanı" nın anılarına birinci ağızdan, oldukça sade bir dille bu kitapta yer veriyor.
Perde arkalarına ve gün yüzüne çıkartılanlara merakı olanlar için okunması gereken bir eser.

BT Yöneticisinin El Kitabı - Kurumsal Bilişim Olgunluk ModeliBt Yöneticisi El Kitabı
Yazar: Halil Aksu

Bu kitap 21. yy bilişim yaklaşımlarına yol gösterici niteliktedir. 21 yy 'ın ilerleyen yıllarında kurumlar mevcut bilişim ve iletişim altyapılarını yeni iş modelleri, hizmet ve ürün oluşturmada kullanacaklardır. Böylelikle yeni sektörler, bilimler ve çözümler doğacaktır.
BT yöneticileri bu kılavuzla birlikte yönetim fonksiyonlarında daha etkin ve başarılı olacak, aynı zamanda sistemli bir şekilde ilerlemelerini ölçebileceklerdir. Çağı yakalayabilmenin ötesinde ve ileriyi görebilmek isteyen BT yöneticileri ve yönetici adayları bu klavuzdan faydanalabilirler.
Bu kitapta kurumsal bir yapıda olması gereken tüm bilişim fonksiyonlarına ve ayrıntılarına değiniliyor. Ayrıca sektöre katkı sağlamış yöneticilerle yapılan söyleşilere ve örnek olaylara da fazlaca yer veriliyor.

Müşteri İlişkileriYeni Ekonomide Müşteri İlişkileri ve Bilgi Teknolojileri
Yazar: Serpil Ünal

Rekabet koşullarınız hızlı bir değişim gösterdiği günümüz iş hayatında, mal ve ya hizmetin en iyi olması yeterli değildir. Çünkü ortalık en iyi olduğunu iddia eden benzer ürünlerle dolu. Bunun için değişen pazar koşullarına ayak uydurup, rakip ürünlerden farklılaşmak gerekir. Bu farkındalık kendiliğinden gelmez, doğru adımlar atılmalıdır.
Yapılacak ilk iş, iyi müşteri ilişkilerine sahip olmaktır. Bu, yalnızca doğru bilgiler ışığında kurulacak doğru bir iletişimle mümkündür. Diğer bir önemli konu; doğru hedef kitleye, doğru iletişim kanallarıyla ulaşmak ve ortaya çıkan verileri doğru yorumlamaktır.
Bu kitap, artık gerçek pazarın sanal dünya olduğu tezi çerçevesinde, müşteri ilişkileri yönetiminde teknolojinin vazgeçilmez bir öğe olduğu üzerinde duruyor.

Kaynaklar:
Hacker'ın Aklı
BT Yöneticisinin El Kitabı - Kurumsal Bilişim Olgunluk Modeli
Yeni Ekonomide Müşteri İlişkileri ve Bilgi Teknolojileri

Diğer Bloglar