Çağrı merkezlerindeki çalışma ortamı genellikle oldukça gürültülüdür. Operatörler, müşterilerle telefonda konuşarak veya çalışma arkadaşları ile sohbet ederek bu gürültüye katkıda bulunurlar. Fakat gürültü, çağrı merkezindeki işbirlikçi atmosferin ayrılmaz bir parçası iken, müşteri ve görüşme halindeki operatör için tatsız bir deneyim de olabilir.
Çağrı merkezleri gürültüyü azaltmak için neler yapabilir?
Çağrı merkezleri ortamdaki gürültüyü azaltmak için birçok önlem alabilir. Bunlardan bazıları; çalışanlar arasındaki mesafeyi artırmak, masaları, zemini ve duvarları ses emici materyaller ile kaplamak ve gürültü önleyici cihazlar kurmaktır. Fakat tüm bu önlemler birçok çağrı merkezi için pratik, ekonomik ve uygun olmayabilir. Bu zorluğun üstesinden gelmenin en iyi yolu, çalışanlara kaliteli kulaklıklar sunmaktır. Doğru kulaklıklar, temsilcilerin üst düzey bir müşteri hizmeti sunmalarına yardımcı olacaktır.
Kulaklık seçiminde dikkat edilmesi gereken faktörler nelerdir?
Verimli bir kulaklık setinin pek çok faydası vardır, fakat kulaklık türünün kullanıcının ihtiyaçlarına uygun olması gerektiğini de göz önünde bulundurmak gerekir. Çağrı merkezi çalışanlarınız için kulaklık setini seçerken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmanız, hem kurumunuz hem de çalışanlarınız için yararlı olacaktır.
- Çalışma ortamı: Çağrı merkeziniz, arka plan gürültüsünü en aza indirgeyecek şekilde tasarlanmışsa, kulaklığı seçerken tasarım ve en uygun ses netliği gibi diğer özelliklere öncelik verebilirsiniz.
- Kullanıcı deneyimi: Bir çalışanın ses cihazları ve kulaklıklar ile fazla tecrübesi yoksa o çalışana kullanımı oldukça kolay bir kulaklık sağladığınızdan emin olmanız gerekir. Çünkü bazı kulaklıklar çok karmaşık özelliklere sahiptir.
- Rahatlık: Bir çağrı merkezi operatörü günde yaklaşık 8 saatini görüşme yaparken geçirir. Bu nedenle, hafif ve ayarlanabilir bir kulaklık seti seçmek önemlidir. Konfor için tasarlanmış bir kulaklık ideal olacaktır. Aranacak önemli özellikler: rahat ve deri kulak yastıkları, ayarlanabilir mikrofon ve kulaklık, hafif kulaklık setleri ve konforlu bir tasarımdır.
- Çalışanların rolleri: Bazı operatörlerin, özellikle de konu uzmanlarının, çeşitli talepleri yönetebilmek için ofiste çok fazla hareket etmeleri gerekebilir. Örneğin bu tür çalışanların ofis içinde serbestçe dolaşmalarına yardımcı olacak menzili arttırılmış bir kablosuz kulaklık uygun bir seçim olacaktır.
Kulaklık teknolojisindeki gelişmeler nelerdir?
Son yıllarda, kulaklık teknolojisi önemli ölçüde ilerlemiştir. Gürültü önleme ve kablosuz yetenekler gibi özellikler bir çağrı merkezi için gerçek birer nimet olabilir. Örneğin, gürültü önleyici teknoloji, müşteri ve temsilci arasındaki iletişimin net olmasını sağlar ve temsilcinin müşteri isteklerini etkili bir şekilde yönetmesine ve olağanüstü bir hizmet sunmasına olanak tanır. Sizlere yardımcı olmak için aşağıda, bugün Karel ürün gamında bulunan en iyi çağrı merkezi kulaklıklarını sıraladık;
- KLK214 : Karel KLK214, üstün ses kalitesine ve konforlu kullanıma ihtiyaç duyanlar için geliştirilmiş, tek taraflı ve mikrofonlu, RJ9 çıkışlı tüm Karel analog ve IP telefonlar ile uyumlu kulaklık modelidir.
- KLK215: Karel KLK215, çağrı merkezi ve açık ofis gibi alanlarda kullanım için geliştirilmiş, şık, tek taraflı ve mikrofonlu, RJ9 çıkışlı tüm Karel analog ve IP telefonlar ile uyumlu, opsiyonel olarak USB girişli kulaklık modelidir.
Kulaklıklar, çağrı merkezlerinde en çok kullanılan ekipmanlardan biridir. Bu nedenle, kullanışlı, dayanıklı, rahat, estetik açıdan hoş ve çok yönlü bir kulaklık seti seçmeniz önemlidir.
Karel masaüstü telefon kulaklıklarını incelemek için tıklayınız >>
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
Çağrı Merkezi Nedir? Ne Kazandırır?
Her Yerden Çalışmak Neden Harika?
IP Çağrı Merkezleri Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar