Cep telefonları!!! Sanırım günümüzde en çok vakit geçirdiğimiz cihaz... Kullanım yaygınlığı hakkındaki veriler de bunun en büyük ispatı: Dünyada 5 milyarın üzerinde cep telefonu kullanıcısı bulunmaktadır. Türkiye’deki abone sayısı yaklaşık 66 milyon ve kullanılan cep telefonu sayısı 113 milyondur. 2011 yılı ilk üç ayında toplam cep telefonu görüşme süresi yaklaşık 34 milyar dakika olarak belirlenmiştir.
Cep telefonlarının bu kadar yaygın kullanımı, kurumsal haberleşmenin de bir parçası olmasını ve mobilleşmesini kolaylaştırdı. Özellikle akıllı telefonlar için oluşturulan uygulamalar, buna iyi bir örnek. Artık, masanızda bulunan telefonunuzu(dahili numaranızı), akıllı telefonunuza yükleyeceğiniz Karel Mobil uygulaması ile kontrol edebilirsiniz. Masanızdaki sabit telefonunuza gelen tüm çağrıları cep telefonunuzdan yanıtlayabilir, yapacağınız her çağrının şirket IP santralı üzerinden gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz. Bu uygulama, sizi arayanların sadece dahili numaranız ile size her an her yerden ulaşmasını sağlar.
Aynı zamanda şirket dışında bulunduğunuz durumlarda, gelen çağrının hangi senaryolarla hangi haberleşme aracınıza ulaşacağınızı da şekillendirebilirsiniz. Masanızdaki telefonunuza gelen çağrı, belirli çalma periyodundan sonra, DECT el ünitenize, ardından belirleyeceğiniz GSM numarasına ilerlemesini sağlayabilirsiniz. Böylelikle ulaşılamama sorunu ortadan kalkacaktır.
Başka bir mobil uygulama örneği de şirketten GSM numaranızı arayan ancak cevaplayamadığınız çağrılara, geri arama yaparak direk arayana ulaşabilmenizi sağlayan uygulamalardır. Karel santralların sunduğu Akıllı Geri Arama özelliğinin size sağlayacağı faydalar:
Şirketten size ulaşmak isteyen çalışma arkadaşınız/yöneticiniz, sizi GSM numaranızdan arayıp, ulaşamadığında, cep telefonunuzda arama yapılan FCT cihazına bağlı SIM kart numarasını görürsünüz. Bu numara sizi kimin aradığına dair bir bilgi vermeyecektir. Akıllı Geri Arama özelliği ile, söz konusu GSM numarasına bir arama yaptığınızda, o hat üzerinden sizi arayan santral abone numarasına direkt bağlantı yapabilirsiniz. Kesintisiz iletişim haricinde, hızlı iletişimi de böylelikle gerçekleştirmiş olursunuz.
Tüm bu uygulamaların cep telefonu teknolojisine dayandığını biliyorum. Her ne kadar kullanım yaygınlığı oldukça fazla olsa da her işini cep telefonu ile halletmek istemeyen, en azından şirket içerisinde cep telefonunu kullanmak istemeyenler için masa üstü telefonlarda bluetooth özelliği kurtarıcı. Özel telefon setlerindeki özel donanımlar sayesinde, cep telefonunuzun Bluetooth bağlantısı aracılığı ile, tüm aramalarınızı sabit telefon üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Yapacağınız çağrının, masanızdaki özel telefon seti ekranı üzerinden şirket hattından mı yapılacağı, yoksa kişisel GSM hattınızdan mı yapılacağını seçebilir, cep telefonunuzdaki rehberinizi listeleyip, arama yapabilirsiniz. Aynı şekilde, GSM hattınıza gelen çağrıyı da masanızdaki telefondan yanıtlayabilirsiniz.
Tüm bu özelliklerle cep telefonunuzu iş telefonunuz olarak kullanabilir, her an her yerden kurumsal iletişiminizi tek numara ile sağlayabilirsiniz…
Bu Yazıyı Okuyanlar Bunları da Okudu:
Akıllı Telefonlar Ne Kadar Akıllı?
IP Telefon Santralı Kullanmak İçin 10 Neden
Mutlu Bir İş Hayatı için Verimli Çalışmanın 9 Yolu