Eğer gerçekten sabit olan tek bir şey varsa, o da değişimin kendisidir. Günümüzün iş ortamında, yeni teknolojiler, değişen tüketici davranışları ve dalgalanan ekonomi sürekli olarak bu gerçeği vurgulamaktadır. Sürekli değişim, her boyuttaki işletmeler için gerçek ve kalıcı zorluklar ortaya koyar, bu nedenle esneklik önemli bir anahtardır.
Şirket altyapılarının da esnek olması önemlidir ve buna telefon sistemi de dahildir. Haberleşme sisteminiz mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarınızı karşılamak için esnek olmalıdır. Aşağıda, VoIP ile işinizdeki başarılarınızı artırmak için kullanılabilecek 7 konu bulunuyor;
1) Esneklik, artan kapasite taleplerini karşılamanıza yardımcı olacaktır.
Yeni müşteriler ile birlikte ve hızlı iş artışlarının ardından binlerce çalışanı desteklemeniz gerekebilir. Ölçeklenebilir bir VoIP telefon sistemi ile büyük müşterilerin ihtiyaç duydukları şeyleri sunup sunamayacağınızı sorduklarında kolaylıkla “evet” diyebilirsiniz.
2) Esneklik, pazar genişletme planlarını daha basit kılar.
Bugünün işletmeleri, ulusal ve hatta küresel alanda faaliyet göstermeye her zaman hazır olmalıdır. Bu da seçtiğiniz telefon sisteminin, mobil çalışanlarınız ile birlikte genel merkezde çalışanların da sorunsuz bir şekilde desteklenmesi gerektiği anlamına gelir. Şirketin her bir lokasyonuna yerleştirilecek küçük birer sistem veya merkeze konumlandırılmış daha büyük bir sistemden diğer bölgelere dağıtılacak iletişim ağı tüm çalışanlarınızın ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde olmalıdır. Sizin için en iyi VoIP sistemini seçerken bu konuya dikkat etmeniz yararınıza olacaktır.
3) Esneklik, kendi hızınızda yeniliğe ayak uydurmanız anlamına gelir.
Bulut sistemler çok önemli avantajlar sunuyor, fakat bazı işletmeler, bulut sistemleri tam olarak benimsemeye hazır değil. IP telefon sistemleri, uygun zamanda geçiş yapmanıza, tüm birimleri ve ekipleri kendi hızınıza göre yavaşça eklemenize olanak sağlar.
4) Esneklik, bütçeleri yönetmenize yardımcı olur.
İşletmeniz yeni kurulmuşsa ve yeni ürün geliştirme çalışmalarınız bütçenizdeki en önemli kalemler ise, teknolojik altyapılara çok fazla harcama yapmak istemeyebilirsiniz. Böyle durumlarda kiralama tabanlı bir VoIP telefon hizmeti gereksinimlerinizi karşılayacaktır. Gelecekte, işleriniz yoluna girdiğinde veya teknolojik yatırımlar yapmak istediğinizde kendi altyapınızı yönetmek isteyebilirsiniz.
5) Esneklik, BT kaynaklarının daha akıllı kullanımını sağlar.
Eski sistemleri kullanmaya devam etmek ve bakım yapmak için yoğun emek gerekebilir. Örneğin, basit bir sürüm yükseltme işlemi, tüm BT personelinizi günlerce alıkoyabilir. Ancak VoIP telefon sistemleri uygulama sürecini basitleştirir ve dağıtım sürelerini hızlandırdığı gibi daha yüksek öneme sahip projelerde çalışabilmeleri için BT kaynaklarını daha az kullanır.
6) Esneklik, çalışan verimliliğini artırır.
VoIP'in en önemli avantajlarından biri de diğer uygulamalarla entegrasyon potansiyelidir. Outlook'tan CRM'ye varan çeşitli uygulamalar ile iş süreciniz daha verimli hale gelir.
7) VoIP mobil işgücünü desteklemektedir.
Araştırma firması olan IDC'ye göre 2020 yılına kadar, ABD'de 105 milyondan fazla mobil çalışan bulunacak. Bu oran işgücünün %75'inden fazlasını oluşturuyor. VoIP telefon sistemi, mobil çalışanlar için muazzam bir esneklik sunuyor. Çalışanlar diledikleri zaman ve diledikleri yerden şirket içindeymiş gibi telefon görüşmeleri yapabilir, dahili numarası üzerinden çağrıları karşılayabilir. Ayrıca Karel Bulutta Konferans gibi tüm cihazları destekleyen konferans sistemleri üzerinden sesli ve görüntülü toplantılar gerçekleştirebilir.
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
VoIP ile İşletme Giderlerinizden Tasarruf Etmenin 6 Yolu
IP Telefon Santralı Kullanmak İçin 10 Neden
IP Santralı Hackerlardan Korumak