Ana içeriğe atla
En

İletişimde Görmenin Gücü

İletişim Sistemleri

Video Konferans Sistemleri
Sesli görüşme, anlık mesaj ve e-posta günlük yaşamımızda her daim iletişim için kullandığımız klasik yöntemler. Fakat öyle bir yöntem daha var ki mevcut ve yeni iş ilişkilerinde etkisi diğerlerinin oldukça üzerinde; görerek iletişim yani video görüşme ve konferans. İşte görerek iletişimin gücünü gösteren bazı sayılar ve istatistikler:

  • Beyin görsel bilgiyi metine göre 60.000 kez daha hızlı işliyor,
  • Beyine aktarılan bilgilerin %90’ı görsel,
  • İnsanların 65%’i görsel öğrenici.

Fakat bu iş dünyasına nasıl yansıyor ve video iletişim/konferans çözümleri iş arkadaşları, iş ortakları, potansiyel müşteriler ve mevcut müşteriler üzerindeki etkinizi nasıl arttırıyor.

Video işbirliği araçlarının genel faydaları
Video işbirliğinin en önemli girdisi görsel iletişim yeteneği; mimiklerin de gücüyle görerek iletişime benzer güçte hiçbir iletişim yöntemi yok ve görsel sanal toplantı ortamlarının gücüyle artık iletişimden kaçış da yok. Metinler ve e-postalar asla ses tonu, mimik ve vücut dilinin sahip olduğu anlatım gücüne sahip değiller ve asla iletişimde görselliğin eriştiği derinliğe erişemiyorlar. Eğer konuların ve açıklamalarınız daha hatırlanır olmasını istiyorsanız, mimikleriniz, görsel jestleriniz ve hatta zaman zaman oyunculuk yeteneğinizin ön plana çıkacağı bu tip bir iletişim tarzı sizin için biçilmiş kaftan. Artık e-postaların yanlış anlaşılmaya açık, empatiden uzak ve yavaş yapısı size de eksik gelmeye başladıysa video iletişim kervanına hoş geldiniz. Artık daha hızlı iletişim kurarak, daha verimli ve etkin çalışabilir, cironuza ciro katabilirsiniz.

Görsel iletişim en büyük faydalarının maliyet azaltmak veya bilgiyi hatırlanır kılma yeteneği ile ilgisi yoktur. Yazılı veya sesli konferans iletişim süreçlerinde, iletişimin içinde kaybolmak ve konudan tamamen kopmak çok kolaydır fakat görsel etkileşim sayesinde çalışanlar, müşteriler ve tüm iş paydaşlarının konuya katılımı desteklenir ve toplam faydayı çarpan etkisi ile güçlendirir. Görsel etkileşim, iletişimden önce katılımcıları entelektüel ve fiziksel olarak hazır olmaya da zorlar, sonuç daha verimli etkileşim, daha iyi karar verme süreçleri ve hedeflere ulaşmada ek bir adımdır.

Bütün, her zaman parçaların toplamından güçlüdür
Bir e-posta veya metinin anlatım içeriği nötr ise, insanlar yapısal olarak verilen mesajları olumsuz olarak algılamaya yatkındır.  Görsel algı ekleme iletişimi geliştirir ve yanlış anlamaları önler. Görsel iletişim sırasında katılımcılar daha konsantre, senkron ve kendilerinden beklenen/istenenleri olumlu algılamaya daha yatkındır. Katılımcılar hem ses hem de görüntü üzerinden iletişimde oldukları için interaktif olmaya da daha açıktır ve bu genel anlamda kişiler arasındaki bağları da güçlendirici bir etki oluşturur. Tüm bunların sonucunda çok daha güçlü bir takım çalışması ortaya çıkar.

Peki tüm bu faydalara nasıl erişeceksiniz, Karel’in bu konudaki sürprizlerine hazır olun :)

Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
Yeni Bir İletişim Sistemi Satın Almak
Telefon Santralı Nedir? Nasıl Çalışır?
Zaman ve Para Kazandıracak 5 İletişim Sistemi Özelliği

Diğer Bloglar