UZAKTAN ÇALIŞMA; ÇALIŞANLARIN, ÇALIŞMA YERİ VE SAATLERİNDEKİ ESNEKLİKTEN DOLAYI ZEVK ALDIĞI VE TERCİH ETTİĞİ BİR İŞ DÜZENLEMESİDİR. ANCAK BU, HİKÂYENİN SADECE BAŞLANGICIDIR. UZAKTAN ÇALIŞMA; SADECE BİR DÜZENLEME DEĞİL, BİR YAŞAM TARZIDIR.
Uzaktan çalışma; sadece bir düzenleme değil, bir yaşam tarzıdır. Bunun için alışılmış davranış kalıplarının değiştirilmesi gerekir. Ayrıca, kurum içi ve dışında da insanlarla bağlantıda kalmak isteyen kuruluşların bunu başarabilmek için yaratıcı olmasını gerektirir.
Uzaktan çalışanların büyük kısmının temel iki tane yardımcısı vardır;
- e-posta, takvim, intranet verilerine ulaşmak için uzak VPN erişimi ve
- Gerçek zamanlı bir iletişim için telefon veya daha gelişmiş iletişim yetenekleri için tümleşik iletişim uç birimleri.
Uzaktan çalışma işverenler tarafından;
- Daha kolay vasıflı çalışan temin etme,
- Geniş bir emek piyasasından yararlanma,
- Verimliliği arttırma,
- İşe devamsızlığı azaltma,
- Artan müşteri memnuniyeti,
- Şirket imajını yenileme,
- İşyeri mekanlarından daha etkin biçimde yararlanma,
- Kira, ulaşım giderleri gibi bazı giderlerin azalması sonucu maliyetlerde düşüş,
- Esneklik ve buna bağlı olarak çalışan memnuniyetinde artış olarak görülmektedir.
Uzaktan çalışma, çalışanlar tarafından;
- İşyerinden uzakta bağımsız çalışabilme,
- Zaman tasarrufu,
- İşle ilgili streste azalma,
- Ulaşım ve giyim maliyetlerinde azalma,
- İş ve aile sorumluluklarını dengeleyebilme olanağı olarak algılanmaktadır.
Uzaktan çalışmanın uygulama alanı ülkelere göre farklılık göstermekle birlikte bu çalışmanın özellikle eğitim, pazarlama hizmetleri, veri işleme, yazılım, tercüme, muhasebe, sekreterlik hizmetleri, tasarım, mimarlık hizmetleri, basın, çağrı merkezi alanlarında başarılı şekilde uygulandığı görülmektedir.
Tümleşik İletişim uzaktan çalışanları nasıl destekler?
- Tümleşik Mesajlaşma: Karel Tümleşik İletişim Platformu; robot operatör, sesli mesaj, e-posta, faks, anlık mesaj gibi iletişim hizmetlerini işletmelere tek yapı altında birleştirilmiş olarak sunuyor. Tümleşik mesajlaşma çözümü; entegre ve yüksek performanslı sesli mesaj hizmeti sunuyor. Aranılan kişiye ulaşılamadığı durumlarda sesli mesaj bırakılabiliyor ve bu sesli mesaj veya fakslar kullanıcıların e-posta hesaplarına gönderilebiliyor.
- Tek Numara İle Erişilebilirlik: Tek Numara özelliği ile hareket halindeki veya uzaktan çalışan kullanıcılara kolaylıkla erişilebiliyor. Çalışanların kullandığı birden çok cihazın aynı anda veya art arda çalması sağlanabiliyor, gereken ayarlar gün ve saat bazında yapılandırılabiliyor.
- Sesli ve Görüntülü Konferans: Karel Bulutta Video Konferans, kullanıcıya özel yapılandırılabilen, gelişmiş yeteneklere sahip ve entegre konferans sistemi sunuyor. Tamamen yazılım tabanlı olan bu çözüm HD ses desteğiyle birlikte yüksek sayıda konferans odasını ve kullanıcıyı destekliyor. Uzaktan çalışanlar için büyük bir kolaylık sağlayan konferans çözümü, ayrıca akıllı cep telefonları ve tabletler sayesinde mobil olarak da kullanılabiliyor.
- Anlık Mesajlaşma ve Durum Bilgisi: İşletmelere sunulan Kurumsal Anlık Mesajlaşma & Durum Bilgisi sistemi ile; otomatik ve kişisel durum bilgisi karşılıklı iletişim için en uygun zamanı kullanıcılara bildirirken, anlık mesajlaşma ile dosya aktarımını kolaylaştırıyor. Bunun yanında ikili anlık mesajlaşma, anlık mesaj grup toplantı odası, mesaj arşivleme, avatar, kullanıcı profilleri, anlık mesaj federasyonu ve anlık mesaj ile dosya gönderme gibi pek çok özelliği de destekliyor.
- Outlook Entegrasyonu : Outlook entagrasyonu sayesinde, günlük e-posta iletişimini yöneten Outlook diğer iletişim süreçlerini de yönetebilir hale geliyor. Outlook rehberinden arama/aktarma yapma, durum bilgisi görüntüleme, konferans yönetimi, takvim entegrasyonu, sesli mesaj bildirimi ve çağrı geçmişi görüntüleme gibi özellikler sayesinde kullanıcılar arasındaki iletişimin en verimli şekilde gerçekleştirilmesi sağlanıyor.
Bu Yazıyı Okuyanlar, Bunları da Okudu:
Neden Tümleşik İletişim?
Teknolojinin Oscar ödülü M2M’e gidiyor…
BYOD ile Her Yerde, Her An, Her Cihazla...