Söz verdiğim gibi BYOD (Kendi cihazını getir) yazılarımın 2. Bölümü ile karşınızdayım. İlk bölümü okumamış olanlar yazıya buradan ulaşabilirler: BYOD Nedir?
Ana fikri kısaca hatırlatmak gerekirse; BYOD’un işletmelere faydasını neredeyse para harcamadan daha verimli ve mutlu çalışanlar olduğunu belirtmiştik. Bu gün bu faydayı açıklayacağımız gündür.
Yeni nesil çalışanların nasıl çalıştığını ve günümüz rekabet ortamına nasıl uyum sağladığına baktığımızda karşımıza üç farklı çalışan grubu çıkıyor.
1) Hareketli kullanıcılar; yol canavarı olarak da adlandırabileceğimiz bu grup çalışan, sürekli farklı lokansyonlar arası seyahat eder, sabit bir yerde durmaz. Özellikle satış, sipariş toplama, teftiş ve benzeri departmanlarda çalışırlar. Mutlaka verimliliklerini arttırmak için tablet, akıllı cep telefonu gibi teknolojik cihazlarla çalışırlar. Bu tip kişisel cihazlara sadece mahkum değil aynı zamanda bağımlıdırlar.
2) Uzak çalışanlar; ana ofis dışında her yerde bulunabilirler. Sürekli olarak evden veya uzaktaki küçük bir şubeden çalışmaktadırlar. Çoğu zaman yoğun kişisel cihaz kullanımları vardır.
3) Ofis içi gezginler; koridor canavarı olarak da adlandırabileceğimiz bu grup çalışan gün içinde masalarından kalkıp ana ofisin çeşitli departmanları, çalışma alanları, üretim bölümleri, toplantı odaları arasında gezinir. Hem gezerler hem de aynı zamanda erişebilir ve erişilebilir olmak isterler. Farklı departmanlar ile ortak projelerde çalışan pazarlama, ürün yönetimi, BT çalışanları, üretim yönetimi, planlama bu gruba girmektedir.
Şirket BT yöneticilerinin bu üç gruptaki kullanıcının rekabetten kaynaklanan değişen çalışma şartları nedeniyle sürekli kişisel cihazlarını kullanma ve şirket altyapısına bu cihazlarla erişim zorunluluğunu kabul etmeleri, kuralları bu gerçeğe göre yeniden yapılandırmaları gerekmektedir. Amerika ve Avrupa pazarında yapılan araştırmalara göre tablet sahibi çalışanların %61, akıllı telefon kullanan çalışanların %55’i kişisel cihazlarını BYOD kuralları dahilinde iş için kullanmakta ve verimliliklerini arttırmaktadır.
Peki Karel BYOD’u destekleyen işletmelerin çalışanlarına hangi faydaları sağlıyor. Karel kullanıcılara sunduğu Tümleşik iletişim deneyimi ile;
- Ofis içi veya dışı kullanıcılara her yerden her an aynı kalitede iletişim deneyimini her cihazda aynı dahili numarayı kullanarak sağlıyor.
- Hızla değişen ihtiyaçları göz önüne alarak iletişimin kontrolünü basit arayüzler üzerinden kullanıcılara aktarıyor. Bunu yaparken BT yönetimine her şeyin üstünde tam kontrol sunuyor.
- Çalışanları nerede olurlarsa olsunlar erişilebilir hale getirip iç ve dış müşteri memnuniyetini arttırıyor.
Daha fazla bilgi için Tümleşik İletişim çözümlerimiz ve Karel Mobil
Bu Yazıyı Okuyanlar, Bunları da Okudu:
Neden BYOD Kalıcı Bir İş Trendi?
BYOD “Kendi Cihazını Getir” Politikası İçin 7 Önemli Nokta
İnternet Üzerinden Parfüm Koklamak…