Telefon Santralı(PBX) Satın Almadan Önce Mutlaka Bilmeniz Gereken, Alacağınız Sistemin Fiyatını Belirleyen Etmenler...
Yeni bir işyeri kuruyor olabilir ya da işlerinizi büyütüyor ve birden fazla şube açıyor olabilirsiniz. Her türlü koşulda, maliyeti en uygun iletişim çözümlerini bulmanız gerekecektir. Bunun için de önce santraldan başlamak gerekiyor. İletişim altyapınızda, hem kullanım ihtiyaçlarınıza göre en uygun olan santral modeli yer almalı hem de gelişmeye müsait olup olmadığı sorgulanmalıdır. Sistemde iletişim ihtiyacı olarak santral dışındaki cihazların maliyetlerini de unutmamak gerekir. Günümüzde iletişim araçları seçimi kolay gözükse de, kurumsal işletmelerde iletişim yatırımı doğru şirket ve doğru cihazlar ile gerçekleştirilmiyorsa zorlu, pahalı ve uzun bir süreç yaşanacaktır.
Telefon Santral fiyatları, santralın teknolojisine, kapasitesine ve özelliklerine göre değişiklik gösterir. Opsiyonel olarak santralınıza ekleyebileceğiniz dolayısıyla maliyetini değiştirecek farklı fonksiyonlar da mevcuttur. Diyelim ki 10 kişinin çalışacağı yeni bir ofis açacaksınız ve ilk başta çok yatırım yapmak istemiyorsunuz. Bu durumda minimum özelliklerde bir santral sizin için yeterli olacaktır. Ancak ilk yatırım maliyetlerini düşünürken, ileriye dönük ihtiyaçlarınızı, iletişimde sağlayacağınız tasarrufu ve büyüme olasılığınızı göz ardı etmemeniz gerekir. Alacağınız sistemin esnek kapasitede olması, İlerleyen dönemlerde kapasite artırımı istenirse küçük ek maliyetlerle büyütülebilmesini sağlar.
IP iletişim ihtiyacı olan işletmeler için bir çözüm alternatifi de bulut santral çözümüdür. Karel Bulut Santral gibi sistemler başlangıç yatırımı olmadan ve kuruma herhangi bir donanım bağlanmadan kullanılabilen, internet erişiminin olduğu her yerden erişilebilen ve abonelik yöntemiyle kullanılan yeni nesil iletişim çözümleri de bulunur.
Alacağınız santralın iletişimde kolaylık sağlarken maliyetlerinizi de düşürecek opsiyonel özellikler sunması önemlidir. İlk başta satın almayacağınız bazı özellikleri ilerleyen zaman içinde santralınıza ekleyerek haberleşme giderlerinizde tasarruf, iletişimde kolaylık, mobil çözümlerle hareketli çalışanlarla kolay ve ücretsiz iletişim gibi avantajlar sunacaktır. Örneğin uzmanlardan yardım alarak, büyüyen işlerinizi gözlemlemek, görüşme trafiğiniz hakkında bilgi sahibi olmak ve gereksiz maliyetleri kontrol altında tutmak adına raporlama özelliklerini santralınıza ekleyebilirsiniz. Ya da ilk etapta ihtiyaç duymadığınız robot operatör ile karşılama ve ilgili kişilere yönlendirme anonsunu ekleyerek şirketinizin kurumsal kimliğini ön plana çıkarabilir, dolaylı olarak iş hacmine olumlu yönde katkıda bulunabilirsiniz.
PBX(Telefon Santralı) Projesi hacimsel olarak daha büyükse; yani çalışan kişi sayısı fazla, dış ve iç hat aramaları yoğun, hareketli(mobil) çalışanlar mevcut ve ihtiyaç duyulan fonksiyonlar fazla ise daha teknolojik ürünlerle, uzun vadeli ve tasarruflu çözümler düşünmek gerekecektir. Teknolojinin çok hızlı geliştiği bu dönemde iletişim sistemleri ihtiyaçları, bizleri IP Telefon Santrallarına ve Tümleşik İletişim Çözümlerine yönlendirmektedir.
IP santrallar ile Analog santrallar arasında başlangıç maliyetlerinde model ve kapasitesine göre %25’ten başlayan maliyet farkları oluşmaktadır. Maliyet ilk etapta yüksek gibi gelse de IP santrallar ve Tümleşik İletişim Çözümleri ile sisteminize entegre edebildiğiniz özellikler sayesinde müşteri ve çalışan memnuniyetini arttırabilir, iletişim maliyetlerinden tasarruf sağlayabilir, uzun dönemde kazanç sağlayacağınız bir yapıya sahip olabilirsiniz. IP Santralların mevcut networkünüze ek bir kablolama gerektirmemesi de ayrıca bir avantajdır.
Ofis dışında çalışan sayınız fazla ise hem kendi aralarında hem şirket görüşmelerinde GSM maliyetlerini düşürmeniz için santralla birlikte kullanacağınız GSM FCT çözümü ile santralınız üzerinden yapacağınız GSM aramalarının direkt GSM Operatörü üzerinden gerçekleşmesi sağlayabilirsiniz. Böylece size uygun GSM Operatör maliyeti ile görüşmeleriniz yapılabilir. Bununla beraber Karel LCR özelliği ile yaptığınız aramaları otomatik olarak en ucuz tarifeli hat seçerek gerçekleştirebilir ve gereksiz çağrı masraflarından kurtulabilirsiniz. Başka bir özellik olan Çağrı Kayıt ile yapılan görüşmeleri kaydederek arşivlenmesini ve gerektiğinde yeniden dinlenmesini sağlayabilirsiniz. Özellikle hizmet sektöründe olup, çağrı merkezi kanalı ile hizmet veren kurumların olmazsa olmaz fonksiyonlarından biridir.
Şirketinize ait internet bağlantınız üzerinden (tercihen ayrı bir internet hattı) , IP Telefonlar ile telefon görüşmelerinizi de gerçekleştirebilirsiniz. Şubeler arası görüşmelerinizde hem kolaylık hem de düşük maliyet sağlayacaktır. Hatta yurtdışı iş ortaklarınızla Görüntülü Telefonlar sayesinde kolayca iletişime geçebilir, Konferans yapabilme özelliği ile birden fazla kişi aynı anda görüşme gerçekleştirebilirsiniz. Karel Mobil uygulaması ile cep telefonunuza masanızdaki iş telefonunuzu yüklemiş olursunuz. Böylece dahili numaranız aranarak size her zaman her yerden cep telefonunuz ile ulaşılabilir. Sağlanan bu kolaylıklar sayesinde zamandan ve paradan tasarruf etmek kaçınılmazdır.
İşi biraz daha geliştirerek uzun vadede daha çok tasarruf sağlamak, çalışanlar arasındaki iletişimi hızlandırmak, her an her yerden ulaşılabilir olmak istiyorsanız Tümleşik İletişim çözümleri ile tanışmalısınız. Üstelik Tek Numara özelliği ile birden fazla cihazın (masa telefonu, cep telefonu, softphone) aynı anda veya ard arda çalması sağlanabilir ve kullanıcı hangi cihazdan isterse o cihazdan karşılama yapabilir. Durum bilgisi sayesinde aramak istediğiniz kişi o anda telefonla aramaya müsait mi, yoksa sadece anlık mesaj ile mi irtibat kurulmasını tercih ediyor gibi durum anlık izlenebilir. Tümleşik İletişim’in bileşenleri MS Outlook, CRM ve ERP sistemleriyle de entegre olabildiği için kurumlara büyük fayda sağlamaktadır.
Santral kullanımında kesintisiz iletişim için güvenilir markaların tercih edilmesine dikkat edilmelidir. İletişim kesintilerine sebep olacak sistem ve altyapılar şirketlere santral yatırımından çok daha pahalıya mal olabilmektedir. Satış sonrası hizmet kalitesi ve servis yaygınlığı oldukça önemli olup, arıza/sorun çıkarmayan, yeni teknolojilerle büyük yatırımlar gerekmeden güncellenebilen santralların tercih edilmesi faydalı olacaktır. Doğru seçimler yapıp doğru iletişim çözümlerini belirledikten sonra yapılması gereken en önemli aksiyon ise santral bakım anlaşması kararıdır. Santral Bakım Anlaşması ile santralınızın sorunsuz ve verimli bir şekilde uzun yıllar kullanımı sağlanabilir.
Özellikler ve ilgili entegrasyonlar gittikçe arttırılabilir. Sonuç olarak her kapasite ve ihtiyaca uygun santral ve iletişim çözümleri mevcuttur. Önemli olan neye ihtiyacımız olduğunu doğru belirlemek ve ihtiyaçlarımızı uzman bir ekibe aktarmaktır.
Daha detaylı bilgi ve Ücretsiz Sistem Danışmanlığı için Karel Yetkili Satıcı’larına ulaşabilirsiniz.