1995 yılından sonra doğan ve Z kuşağı olarak da adlandırılan neslin ortak özelliklerinden biri teknolojiye olan düşkünlükleri. İnternet ve sosyal medya onların hayatında önemli bir yer tutuyor. Kısa bir süreliğine de olsa “çevrimdışı” kalmak, hayatta birşeyleri kaçırıyormuş duygusuna kapılmalarına ve bundan dolayı huzursuz olmalarına neden oluyor. İçinde bulundukları çevre koşulları nedeniyle Z kuşağının önceki kuşaklara göre IQ’ları daha yüksek. Birden fazla işi eşzamanlı olarak yürütebilme becerisine sahipler.
Alışageldikleri iletişim yöntemleri de farklı. Email beklemek onlara göre değil. İletişim için sosyal medyayı ve anında mesajlamayı tercih ediyorlar. Veri tüketimlerinin büyük bir kısmını mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor.
Kaliteli ve etkin bir eğitim bu kuşağın önem verdiği olgulardan bir tanesi. Eğitim kurumları da, alışageldikleri hayat biçiminden onları koparmadan Z kuşağıyla eğitim hayatında olan birlikteliklerini sürdürebilmenin arayışı içindeler. İletişim altyapısında yapacakları yeni yatırımlarla Z kuşağının birbirleriyle ve öğretim görevlileriyle olan iletişimini daha etkin ve performanslı bir hale getirmeyi amaçlıyorlar. Bu arayışta eğitim kurumlarının karşısına tümleşik iletişim platformları çıkıyor.
Tümleşik iletişim sistemleri dediğimizde özetle gerçek-zamanlı ve gerçek-zamanlı olmayan farklı iletişim metodlarını tek bir platform üzerinde birleştiren iletişim sistemlerinden bahsediyoruz. Tümleşik iletişim çözümleri iş dünyasının yanı sıra eğitim dünyasında da değişik boyut ve açılarda kazanımlar sağlıyor. Tümleşik iletişim çözümlerinin eğitim kurumları için sağladığı öne çıkan birkaç faydayı sıralayacak olursak:
- Öğrencilerin birbirlerine ve öğretim görevlilerine tek numarayla erişimini sağlayacak şekilde çoklu cihaz (akıllı telefon, tablet PC, notebook, masaüstü telefon gibi) desteği
- Eğitim kurumundakilerin birbirlerinin o an meşgul olup olmadıklarını görebilecekleri durum bilgisi
- Z kuşağının alışageldiği iletişim yöntemi olan anında mesajlaşmayı eğitim ortamında da kullanabilme imkanı
- Görüntülü görüşme, ekran yada dosya paylaşımı desteğiyle iletişim performansını arttırma
- Eğitim kurumunun iletişim giderlerinde düşüş sağlama, kullanıcılar ve kampüsler arası ücretsiz görüşme imkanı
- Öğrenci ebeveynlerini sisteme entegre edebilme ve ebeveynler ile kullanıcılar arasında ücretsiz iletişim imkanı sağlama
- Uzaktan eğitim yazılımları veya kurum içinde kullanılan otomasyon yazılımları ile sistemin entegre çalışması
- BYOD desteği ile öğrencilere ait akıllı telefonların ve tabletlerin sisteme entegre çalışabilmesi.
Bu ve daha pek çok özelliğin sağladığı kaldıraç etkisi nedeniyle bugün eğitim kurumlarının, iletişim altyapılarını yenileyerek tümleşik iletişim çözümlerini kullanmaya başladıklarını; öğrenci, öğretim görevlisi ve ebeveynler arasındaki iletişim deneyimini farklı bir boyuta taşıma çabasına içine girdiklerini görüyoruz. Bu eğilimin önümüzdeki dönemde hız kazanarak devam etmesini; tümleşik iletişim platformlarının da eğitim sektörünü hedefleyen yenilikçi ve fark yaratıcı uygulamalarla bu hareketi desteklemesini bekliyoruz.
Bu Yazıyı Okuyanlar, Bunları da Okudu:
Satış ve Destek için Eğitimin Önemi
Şirketiniz İçin Teknoloji Ürün ve Çözümü Seçimi
Çağrı Merkezi Yatırımı Yaparken Bilmeniz Gerekenler