Geçtiğimiz günlerde yayınladığımız ve çağrı merkezi endüstrisi, çağrı merkezi çalışanları, IP iletişim ve çok daha fazlası hakkındaki soru işaretlerini giderdiğimiz IP Çağrı Merkezleri Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar yazımızı hatırlarsınız. Bu yazımız çağrı merkezleri dünyasındaki iyi, kötü ve efsanevi şeyler hakkında genel bir görüş sağlamıştı. Bu kadar hareketli bir sektörde var olduğumuzdan dolayı her zaman çözmemiz gereken söylentiler olacaktır ama biz bu efsaneleri çürütmek için buradayız!
Efsane 1: Çalışanlar, müşteri memnuniyetini umursamazlar!
Asla! Çoğu zaman, müşteri hizmetleri deneyiminin işletme modelimizin merkezinde olduğundan ve bu konunun çalışanların önceliği olduğundan bahsedilir. Fakat telefonda kötü bir müşteri hizmetleri deneyime sahip olan müşteri için çalışanı suçlamak tabi ki kolaydır. Sonuçta onlarla etkileşime geçilir ve eğer müşteriye yardım edemezlerse veya aradıkları çözümü onlara sunamazlarsa kesinlikle umursamaz olurlar. Maalesef, çağrı merkezi çalışanları bu departmanda kötü bir şekilde eleştiriliyorlar. Aslında onların umursadığını görebilmek için yapılması gereken tek şey bakış açısında bir değişiklik. Çalışanların bütün problemleri anında çözebilmek için ultra bir güce sahip olmalarına ihtiyaç yok. Eğer bir çalışan ile konuşuyorsanız ve amacına ulaşamamış hissediyorsanız sabırlı olmayı deneyin ve karşınızdaki insana saygı duyun.
Efsane 2: Atmosfer çok stresli ve sağlıksız
Tamamen yanlış! Bir çağrı merkezinde çalışmak stresli ve zorlayıcı olabilir ama birçok şirket çalışanları için iş-hayat dengesi stratejisini adapte etmeye çalışıyor. Şirketler, takım üyelerinin tatillerini kullanmaları için teşvik ediyorlar, evden çalışma seçenekleri sunuyorlar, takım oluşturma egzersizleri başlatıyorlar, gün içinde rahatlamaları için molalar veriyorlar ve çok daha fazlasını yapmaya çalışıyorlar. Aynen başka bir işte olduğu gibi bu, tamamen bir denge kurmak ve işi kişisel konulardan ayrı tutmak ile alakalı.
Efsane 3: Uzaktan çalışanlar üretken olamıyor
Alakası yok! Dünya genelindeki şirketlerin bildirdiğine göre ofisten uzakta ve evlerinden çalışanlar aslında daha üretkenler. Çünkü bunun nasıl bir avantaj olabileceğinin farkındalar ve bu avantajları iş teslimlerini geciktirerek kaybetmek istemiyorlar. Eğer çalışanlarınız için böyle bir motivasyon sağlayabilseydiniz, yapmaz mıydınız?
Efsane 4: İşletmemin sosyal medyada aktif olmasına ihtiyacı yok
Emin misiniz? Mükemmel bir dünyada, müşterileriniz yardıma ihtiyaç duydukları veya destek almak istedikleri bir konuda telefon ederek şirkete ulaşır ve isteklerini elde ederlerdi. Fakat parmak uçlarımızdaki sosyal medya ile birlikte tüketiciler, şirketler ile ilgili yaşadıkları hüsranlarını belli etmek için büyük ihtimalle Facebook veya Twitter’ı tercih edeceklerdir. Ve büyük ihtimalle şirketi sonra arayacaklar ama bunu şirkete karşı olan şikayetlerini tweet attıktan ve arkadaşlarına hizmet veya ürünü satın alarak paralarını boşa harcamamalarını söyledikten sonra yapacaklardır. Bütün bu baş ağrısından her gün sosyal medyada aktif olarak kurtulabilirsiniz. Konuşulanları takip etmek ve müşterilerinizle etkileşimde bulunmak, problemler ortaya çıktıkça onları hızlı ve etkin bir şekilde çözmenin harika bir yoludur.
Sizler de bu söylediklerimize dikkat ederek ve ihtiyaçlarınızı tam olarak karşılayacak bir IP Çağrı Merkezi Sistemi satın alarak müşteri memnuniyeti konusunda büyük bir adım atmış olabilirsiniz. Size en yakın yetkili satıcı ve servisimizden bu konuda daha fazla bilgi elde edebilirsiniz.
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
10 Soruda Çağrı Merkezi
Çağrı Merkezi Müşteri İlişkileri Yönetiminde Başarısızlık Nedenleri
Çağrı Merkezi Yatırımı Yaparken Bilmeniz Gerekenler