Çağrı merkezi dendiği zaman, çoğu kişi sadece gelen çağrılara cevap vermek için kurulmuş iş yerleri olarak anlıyor. Fakat günümüzde firmalar sadece gelen çağrılara cevap vermenin, satışları arttırmaya ve müşteri memnuniyetini sağlamaya yeterli olmadığını anladılar ve müşterilere proaktif yaklaşmaları gerektiğinin farkındalar.
Müşterilere ulaşmanın en kolay ve en az maliyetli yöntemlerinden birisi de onlara telefonla ulaşmak. Bunun için, çağrı merkezlerinde gelen çağrılara cevap veren operatörlerin yanına dış arama yapan operatörler de konuluyor. Bu operatörler ellerinde bulunan müşteri listesine göre tek tek numara çevirip müşteriye ulaşmaya çalışabilirler. Fakat manual dailing denen bu yöntem oldukça verimsizdir.
Dış Arama(Outbound) Sistemleri, telefon numarası çevirme ve doğru kişiye ulaşmak için eleme işlemini arka tarafta yaparak operatörlerin vakitlerini daha doğru kullanmalarına olanak sağlıyor. Böylece operatörler, zamanlarını numara çevirmek veya yanlış numaralarla uğraşmak yerine müşterileriyle konuşarak onları ikna etmek ve ürünlerini pazarlamak gibi değerli işlerle harcıyorlar.
Bu özellikleri sayesinde outbound sistemler, firmaların önemli ekonomik kazançlar sağlamalarına yardımcı oluyor.
Karel IP Çağrı Merkezi'nin Outbound Özellikleri [.pdf Broşür]
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
Çağrı Merkezi Sistemi Satın Alma Rehberi
10 Soruda Çağrı Merkezi
Call Blending Nedir? Çağrı Merkezlerinin Verimliliğini Arttırmak için Nasıl Kullanılır?