Ana içeriğe atla
En

CRM Neden Önemlidir? En İyi CRM Uygulamaları

Teknoloji ve İnovasyon

CRM Neden Önemlidir? En İyi CRM Uygulamaları Nelerdir?

CRM Neden Hayati Önem Taşır?

CRM, "Müşteri İlişkileri Yönetimi" anlamına gelen ve şirketlerin müşteri deneyimini geliştirmek, elde tutmak ve kazanmak için kullandığı stratejiler, teknikler, araçlar ve teknolojiler kümesini ifade eden bir kısaltmadır.

CRM’den bahsedilirken genellikle bunun işletmelere satış, pazarlama ve hizmet yönetimi konusunda yardımcı olmak için tasarlanmış bir araç olduğunu kastedilir. Profesyonel bir CRM ile yeni müşteriler bulmak, güvenlerini kazanmak, nitelikli destek sağlamak ve ilişki boyunca ek hizmetler sağlamak çok daha kolay olacaktır.

CRM Nasıl Çalışır?

CRM yazılımı, müşteri bilgilerini entegre bir şekilde saklar. Bir CRM, satış ekiplerinin verilerini ve fırsatlarını analiz eder ve onların mükemmel müşteri hizmeti sunmalarında yardımcı olur. CRM'in uygulanmasıyla, bir şirketin müşteriye dönük işlevleri daha basit ve kolay hale getirilebilir. Bir işi başarılı kılmak ve sürdürmek zor bir iş olabilir. Hepsi bir arada CRM uygulamaları ile satış, pazarlama ve hizmet otomasyonunu birleştirilir. Yapılan CRM entegrasyonları ile de etkileşimler otomatikleştirilir, iş zekası sağlanır ve satış temsilcileri güçlendirilip satış süreçleri kolaylaştırılır.

Karel’in yeni nesil IP iletişim çözümleri olan IPS400 ve Bulut Santral ve Çağrı Merkezi içerilerinde mini CRM uygulaması barındırır. Bu sayede çalışanlar, arayan müşterilere ve görüşmeye ait not ve bilgileri daha sonraki görüşmelerde kullanabilmek için sistem üzerinde yer alan müşteri veritabanına kolayca kaydedebilir. Arayanların bilgileri operatörler tarafından otomatik pop-up ekranlar aracılığıyla anında görüntülenebilir. Böylece müşterilere en iyi hizmet sağlanırken, hem müşteri deneyimi hem de çalışan verimliliği iyileştirilebilir.

 

Karel IPS400 IP Telefon Santralı ve Çağrı Merkezi

Karel IPS400 , IP Santral özelliklerinin yanında temel IP çağrı merkezi özelliklerini birlikte sunan IP iletişim çözümüdür. Karel IPS400 kullanan işletmeler, internet erişimi olan her yerden ofis numaraları üzerinden kesintisiz iletişim sağlar.

İncelemek için tıklayınız >>

Şirket ihtiyaçları doğrultusunda kullanabileceğiniz en iyi 5 farklı CRM uygulamasını da sizler için derledik;

En İyi 5 CRM Uygulaması

Salesforce CRM

Salesforce CRM, dünya çapında en iyi CRM uygulamalarından biri olarak tanınır. G2 World tarafından 2022 yılında yayınlanan raporda Salesforce, en iyi CRM uygulamaları arasında üst sıralarda bulunur. Müşteri odaklı çözümleri ile Salesforce CRM, yılda 3 kez güncellenmekte ve müşterilere en etkin çözümleri sunmak için sürekli olarak geliştirilir. Salesforce CRM, esnek ve sürekli gelişen yapısı ile bir organizasyonun operasyonel ihtiyaçlarını karşılayabilecek, bulut modelli bir yazılım platformu haline geldi. Salesforce CRM’in, 30 günlük ücretsiz deneme sürümü de bulunur.

HubSpot CRM

HubSpot CRM, G2 World tarafından yayınlanan raporda, 2022’nin en iyi CRM yazılımları listesine girmeyi başarmış bir CRM programıdır. Diğer CRM yazılımları gibi tüm süreçlerin yönetilmesini sağlar. Tek bir merkezden kontrol edilebilen bu sistem, içerik optimizasyon sistemlerinden bloglamaya, SEO'dan sosyal medya yönetimine veya satış ölçümüne, pazarlama otomasyonundan e-posta, analitik ve raporlamaya kadar birçok işlemin tek bir sistem üzerinden yönetilmesine olanak verir. Böylece zamandan tasarruf edilmesini, süreçlerin sistematik hale getirilmesini ve verimliliğin arttırılmasını sağlar.

Zoho CRM

Dünyanın en yaygın kullanılan CRM programlarından biri olan Zoho CRM, kullanışlı arayüzü ile çalışanların kolaylıkla kullanabileceği bir CRM çözümüdür. Zoho CRM'i ihtiyaca göre şekillendirebilir ve iş süreçleri için optimize edilebilir.

Müşteri yönetiminden toplu e-posta gönderimine, teklif yönetiminden satış sonrası hizmete kadar pek çok sürecin tek bir platform üzerinden yönetilmesini sağlayan Zoho CRM; girişimciler için Standard Edition, Professional Edition, Enterprise Edition ve CRM Plus Edition gibi seçeneklerle her büyüklükteki işletme için uygulama paketleri sunar. Zoho CRM'nin ücretsiz sürümü 10 kullanıcıya kadar ücretsiz olarak kullanılabilir. Yani Zoho CRM'i deneyebilir, kullanabilir, buna göre yükseltmek istiyorsanız upgrade edebilir veya belirtildiği gibi ücretsiz olarak kullanmaya devam edebilirsiniz.

Microsoft Dynamics CRM

Microsoft Dynamics CRM; tüm satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri işlemlerinin tek bir platformda yönetilmesine olanak tanıyan bulut tabanlı bir yazılımdır. Bayi yönetimi, satış ve kampanya yönetimi, çağrı merkezi entegrasyonu, sosyal medya takibi ve satış sonrası hizmetler gibi tüm süreçlerin kolay ve etkin bir şekilde yapılmasını sağlar. İnternete bağlı tüm cihazlarda çalışır. 360 derece müşteri takibi, B2B ve B2C satış yönetimi, anlık mesajlaşma gibi pek çok yenilikçi çözümle en popüler CRM programlarından biridir.

Pipedrive CRM

Pipedrive CRM, minimum girdi ile maksimum çıktı elde etmeyi amaçlayan bir müşteri ilişkileri yönetimi platformudur. Dünyanın en iyi B2B yazılımlarından biri olan Pipedrive’ın kullanımı artmaya devam ediyor. Hızlı büyümek isteyen şirketler için en popüler CRM programlarından biri olan Pipedrive, sade arayüzü ile dikkat çekiyor. KOBİ’ler için CRM'i olabildiğince basit hale getiren Pipedrive CRM, arayüzünü özelleştirme olanağı da sunuyor. Planlanan veya tamamlanan işlemleri ayrı ayrı görüntüleyebildiği gibi, satış raporları, müşteri listeleri gibi bilgilerin kolayca görüntülenmesini sağlıyor ve özellikle saha personeline kolaylıklar sunuyor.

Sizler de en iyi CRM uygulamalarına örnek vermek isterseniz, yorum olarak ekleyebilirsiniz.
 
 
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
KOBİ'ler İçin Bulut Bilişim Rehberi
Küçük İşletmelerin Mutlaka Bütçe Ayırması Gereken 5 Alan
Çağrı Merkezi Stratejileri Nasıl Geliştirilebilir?

Diğer Bloglar