Ana içeriğe atla
En

Design Thinking Nedir, Neden Önemlidir?

Teknoloji ve İnovasyon

design thinking nedir neden önemlidir
Eğer bir tasarım ile ilgili bir işte çalışıyorsanız, tasarımın neden ve ne kadar önemli olduğunu zaten bilirsiniz. Ancak son dönemde iş dünyasında da bu terim karşımıza çıkmaya başladı. Tasarımın, modern işletmeler için araştırılmaya ve gözden geçirilmeye değecek önemli avantajlar sağlayabileceği düşünülüyor. Ayrıca şirketlerin bu yeni trendi, müşterilerine daha değerli deneyimler sunabilmek adına kullanabildiğini görmeye başlayacağız.

Öyleyse Nedir Design Thinking ?
Küresel inovasyon ve tasarım firması IDEO’nun Ceo’su Tim Brown’a göre :
Tasarım düşüncesi; insanın ihtiyaçlarını, teknolojinin olanaklarını ve iş başarısı için gerekenleri bütünleştirmek için tasarımcının dokunuşlarından yararlanan inovasyona yönelik insan merkezli bir yaklaşımdır.
Teoride basit görünüyor, ama bu kolay olduğu anlamına gelmez. Bununla birlikte, işletmelerin bu yolda ilerlemesine yardımcı olacak üç temel ilke bulunur;

1) “Nasıl yapabiliriz?”i düşünün
“Nasıl yapabiliriz” sorusunu sormak, tamamen olumlu bir tonda tartışmaya başlamak için en iyi yol sayılabilir. Elbette çözmeniz gereken sorunlar ve bu sorunları çözmek için görevlendirdiğiniz ekipleriniz var. Ancak prototiplerin kolektif bir öğrenme alıştırması olduğunu asla unutmamak gerekir. Bu yüzden prototip üretebilmek ve üzerinden tartışmaya yön vermek daha sağlıklı bir yol olabilir.

2) Ortak paydada buluşun
PepsiCo’nun Tasarım Direktörü’ne göre tasarım, anlamlı bir marka deneyiminin merkezinde yer alır. Başarılı marka deneyimlerinin şirket çapında bir çalışmanın sonucu olduğunu düşünürsek, neden tasarım için efor sarf edilmesin? Wolff Olins'teki strateji uzmanı Zami Majuqwana'nın son zamanlarda sıkça vurguladığı gibi, “tasarım ve strateji düşman değil arkadaşlardır”.
The Next Web'de, bir şirketin içindeki herkesin neden bir tasarımcı rolünü oynadığına dair harika bir bakış açısı var. En ilginç sonuçlarından biri, tasarımın işbirliğine dayalı bir çaba olduğu düşüncesidir. Şirket çapında yaratıcı sorun çözme söz konusu olduğunda, çalışanların hangi aşamada yer alması gerektiğini planlamak ve takip etmek önemlidir.
Herhangi bir problemi çözebilmek için pek çok değişik fikir ile beraber mümkün olan en iyi çözümün tasarımını oluşturmak, şirketleri çok daha iyi bir konuma taşıyacaktır. Hem liderlik hem de bakış açısı, gerçekten yenilikçi çözümler geliştirmek için vazgeçilmez olan kavramlardır.

3) Prototiplerinize önem verin
Bir prototipin tam ne olduğunu akademik tanımların ötesinde ifadelerle anlatam PepsiCo'nun tasarım şefine göre, “Prototipler, bir projenin potansiyel sonuçları etrafında kolektif vizyonu daha iyi oluşturacak araçlardır.” diye belirtmiştir.
Prototipleri bir öğrenme alıştırması olarak düşünebiliriz. Ve ayrıca prototipler, mevcut çözümlerin neye benzeyebileceğini çok somut bir şekilde göstererek herkesin daha sağlıklı fikirler ile tartışmasına zemin hazırlamış olurlar.
Tasarım düşünme metodolojisinin çok fazla deneme ile hata gerektirdiğini ve aynı zamanda yol boyunca yineleme yapıldığını anlamak önemlidir. İlk denemenizde sizden bir tasarımcı gibi büyülü bir şekilde düşünmeniz zaten beklenmez. Başka seçeneklerin de var olduğunu veya hayata geçirilip geçirilemeyeceğini anlamak için tasarım ilkelerinden yararlanılır.

IDEO’dan Tim Brown’ın birkaç yıl önce söylediği gibi:
Prototiplemenin amacı projeyi bitirmek değil, fikrin güçlü ve zayıf yanlarını öğrenerek prototiplerin alabileceği yeni yönleri tanımlamaktır.
İşletmelerin tasarım düşüncesi hedefleri için de aynı şeyleri söyleyebiliriz. Her şeyden önce bize farklı bir bakış açısı kazandırdığı ve iş kalitemizi arttırdığı düşünülürse, bir sonraki işimize tasarımcı gibi düşünmeye başlayarak ufak bir adım atabiliriz.
 
 
Bu yazıyı okuyanlar,bunları da okudu;
Sürdürülebilir Bir Geleceği Mümkün Kılan 6 Proje
Derin Öğrenme(Deep Learning) ve İş Dünyasına Etkisi
Mimarlar Sadece Bina mı, Yoksa Yaşam Alanı mı Tasarlar?

Diğer Bloglar