Ana içeriğe atla
En

İletişim Sistemlerini Buluta Taşımanın 10 Avantajı

Teknoloji ve İnovasyon

Bulut iletişimin avantajları, bulutta konferans, bulut santral
Günümüzde bulut ortamına olan rağbet sürekli artıyor ve bulut bilişim hayatımızın her alanında kendini gösteriyor. Bulut iletişim çözümleri de bu gelişmelere dahil olan bir unsur olarak göze çarpıyor. Fakat bu gelişmeler görece soyut gelişmelerdir ve iş dünyasının teknoloji siparişleri için bir gösterge olarak kabul edilemeyebilir. Yeni teknolojilere geçme konusunda daha şüpheci olan işletmeler, buluta olan bu ilginin sebebini sorguluyorlar ve tatminkar cevaplar elde etmeye çalışıyorlar. İşte bu nedenle bulut iletişimin avantajlarını konuşmak istedik ve bu yazıyı hazırladık.

Neden işletmeler iletişim sistemlerini bulut santral ve çağrı merkezine taşıyor? İşte 10 mantıklı neden;
bulut santral, sanal santral, bulut çağrı merkezi, santral kiralama
1) Maliyet
Hesaplanabilir aylık maliyetler. Birçok firma, IP iletişim sistemleri kullanarak ve hatta iletişimlerini buluta taşıyarak ne kadar kar elde edebileceklerini bilmiyor. İnternet üzerindeki bir telefon ağını kullandıkları zaman işletmeler sadece ihtiyaçları olanı kullanıp, kullandıkları kadarını öderler. Bu durum bulut üzerinden iletişimi, özellikle küçük ve orta büyüklükteki işletmeler için düşük ücret barındırması ve kurulum için donanım satın alması gerektirmediğinden dolayı adeta bir nimet haline getiriyor.

2) Yönetim
Bazı işletmeler için şirket içi IT hizmeti çok pahalıya patlayabilir. Çünkü bugünün iletişim sistemleri oldukça kapsamlıdır ve sıklıkla bilişim departmanının desteğine ihtiyaç duyar. Bulut tabanlı iletişim sistemleri ise yönetim yükünü ve bilişim altyapısına harcanan paraları ki buna server ve depolama sistemleri de dahil olmak üzere tüm uğraşlardan kurtulmayı sağlar.

3) Ölçeklenebilirlik
bulut iletişim ölçeklenebilirlikKullanıcılara bağlı olarak sistemlerin büyültülmesi veya küçültülmesi. Şirket içi görüşme sistemini değiştirmiş veya genişletmiş kişiler bu sürecin ne kadar zor olabileceğini bilirler. Şirket büyüdüğü, taşındığı ya da küçüldüğü zaman, bulut sistemler şirketin şimdi ve gelecekte ihtiyaç duyacağı esnekliği ve ölçeklendirmeyi sunar. Bulut altyapılı iletişim sistemlerinde şirketler, yeni özellikler için donanım gereksinimi olmadan erişim ve ekleme imkanına sahiptirler.

4) Servis Sağlayıcı
Her şey için tek bir sağlayıcı. Bulut iletişimi sayesinde servis sağlayıcılar, iletişim sistemlerini yönetir ve BT departmanı daha önemli konulara yoğunlaşmak için daha çok zamana sahip olur. Bırakın BT departmanınız işlerinizi sorunsuz yapabilmeniz için karşılaştığınız sorunları çözmeye odaklansın!

5) Teknoloji
Düzenli güncellemeler. Bulut iletişimi ile hizmet ve sistem güncellemeleri dış kaynaklardan otomatik olarak yazılım güncellemeleri ile sağlanır. Bu sayede, şirketler güncelleme işlerini bulut iletişim sağlayıcılarına bırakır ve kendi işlerine odaklanabilir

6) Servis Kalitesi
Çalışma süresi ve kesintisiz iletişim deneyimini en üst düzeye çıkarmak. Birçok işletme için çalışma süresi oldukça önemlidir. İşlerin devam etmesi ve çalışanlara her yerden ve her zaman hizmet sunulması da aynı şekilde. Bu tür işletmeler için bulut iletişim, çalışma süresini ve kapsamayı en üst düzeye çıkarırken aynı zamanda uzaktan kontrol edilen veri merkezleri ile maliyete neden olan kesintileri en aza indirir.

7) Karşılanabilir Masraf
Paylaşımlı kullanılan kaynaklar. Şirket içi iletişim sistemlerinde, donanım veya yazılımlar çeşitli zorluklardan dolayı sorunlar yaratabilir. Fakat birçok şirket bulut ortamında aynı kaynakları kullandığı zaman, şirket içi çözümlerle elde etmesi çok pahalı olan kaynaklara erişim sağlarlar.

8) Tehlikelerden Korunma
bulut iletişim ve güvenlikİş devamlılığı kolaylaştırılır. Şirketler bulut sistemler ile kendilerini dış etmenlerden gelen risklerden korurlar. Bulut iletişim ile olası sorunlardan sonra sistem tekrar kolayca ayağa kaldırılıp devam edebilir veya bazı durumlarda hiç zarar almadan çıkılabilir. Olası kesintilerde, çağrılar başka bölgelere ve cep telefonlarına yönlendirirken bazıları sesli mesaj sistemine ya da otomatik çağrı alan ve bilgi veren sistemlere aktarılabilir. Yani aslında güvenilirlik, esneklik ve kolaylık kavramlarının birleşiminden bahsediyoruz.

9) Basitlik
Kolay kullanım imkanı. Bulut iletişim sistemleri ile çalışanlar işleri basit bir arayüz üzerinden yürütebiliyor. Kendi aralarında konuşma, yazışma ve görüntülü iletişim ayarları tek bir platform üzerinden ve istenilen zaman bağlanılarak oldukça kolay bir şekilde yapılabiliyor.  

10) Hareket serbestliği
Mesafe engelini ortadan kaldıran özellikler. Birçok şirketin ekipleriyle kilometreler, şehirler hatta ülkeler uzaklıklarında olsalar bile etkili iletişim kurup bağlantı içinde olmaları gerekiyor. Bulut merkezli iletişim sayesinde hareket halindeki çalışanlar mobil cihazlarını kullanarak gittikleri her yerden tüm özelliklere masa başında çalışır gibi erişim sağlayabilirler. Ayrıca uzak ofislerde çalışanların aynı yerdelermiş gibi toplantılar yapmalarına imkan veren Karel Bulutta Konferans gibi çözümler kullanılabiliyor. Bu özellikler, verimliliğe ve imkanlara bambaşka bir boyut getiriyor.

Eğer siz de bulut iletişimin avantajlarından yararlanmak isterseniz  Karel Bulutta Konferans ile Karel Bulut Santral ve Bulut Çağrı Merkezi ürünlerini incelemekle işe başlayabilirsiniz.
 
 
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
İş Hayatında, Video Konferansın Avantajları
IP Telefon Santralı Kullanmak İçin 10 Neden
Uzaktan Yönetim ve Bakım Ne Avantaj Sağlıyor?

Diğer Bloglar